Sjukling.. (16+1)

Redans i torsdags så kände jag mig hängig (ont i halsen, förkyld och allmänt trött i kroppen).. Hela helgen har jag kännt mig halvdassig men ändå umgåts med mina nära och kära. :)
I torsdags träffade jag min älskade lilla farmor  "V", vi käkade lunch i Farsta centrum sen så shoppade farmor gärnet, jag köpte faktiskt ingenting. På torsdagskvällen åkte vi hem till sambons farmor "U" och hennes sambo "T" i Tullinge, där blev vi bjudna på fika, vi berättade även den glada nyheten att "U" ska bli gammelfarmor. :)

I fredags träffade jag "V"och vi var ute och promenerade i flera timmar på Södermalm, med oss hade vi min mammas hundar, Aisha och Esther, det var super mycket folk och i Tanto satt folk och grillade, drack och spelade kubb. Jag,  "V", "K" och en kompis till "K" åkte ut till landet i fredagskväll och sov kvar där, åh, jag sover så himla gott ute på landet.

Igår(lördag) så grillade vi på kvällen,10 personer var vi och det var riktigt trevligt. Synd bara att det blåste kallt och att kycklingen tog så lång tid att grilla, nu har jag lärt mig tills nästa gång att skära kycklingfilén i mindre bitar. Men alla blev mätta, hoppas jag. ;)

Nu hoppas jag på att jag ska blir frisk snart, känner mig mycket bättre men inte helt bra, ska vara hemma från jobbet imorgon också för att vara på den säkra sidan, jag har tyvärr varit tvungen att vara hemma från jobbet hela helgen, men nu känner jag mig faktiskt riktigt uppvilad!!


Igår gick jag in i vecka 17, tänkte lägga in lite information om vad som händer med mig och hur bebisen utvecklas
(texten är tagen från sidan www.gravid.se)

Ökad svettning är vanligt hos mamman, vilket beror på ökad blodmängd. Många kvinnor blir även täppta i näsan. Vidare kan slidan avge en ökad mängd sekret. Behovet av att kissa ofta bör ha gått över vid det här laget.

Ditt barn är 11-12cm långt från huvud till stjärt och väger ca 150g. Huvudet är visserligen stort ännu, men det börjar se mer proportionerligt ut. Ögonen är fortfarande slutna, men de har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har blivit längre. Underhudsfett börjar lagras, det hjälper till att hålla värmen samt ger energi. På huvudet växer mer och mer hår. Alla fingrar och tår har nu fått pyttesmå naglar. Det lilla hjärtat pumpar runt ungefär 24liter blod per dygn. Barnet blir medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem. Bröstkorgen hävs och sjunker när det tränar sin andning. Barnet befinner sig nu i den övre delen av livmodern och väger mer än moderkakan. Utifrån sett är barnet mitt emellan blygdbenet och naveln.


Kram kram / Den blivande mamman

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hejsan söta du det var Hannah här, såg en liten bild på fina magen men skulle gärna vilja se lite fler! Hoppas att få träffa dig snart!!! Puss och kjam på dig mamsen! =)

2007-04-30 @ 22:15:05
Postat av: Tojjan

<3

2007-05-01 @ 23:09:23
Postat av: Anna

Hannah: Hej, vad kul att du hittat hit! Men sen den där bilden har magen växt ännu mer! Men vi ses ju iaf den 19:de maj!
Puss och kram!

Tojjan: Du hade mycket att säga ;)

2007-05-02 @ 20:38:17
URL: http://www.ivantanstider.blogg.se
Postat av: Pappsen

Värst va du växer tjejen, kul å hänga med "ivantanstider". Måste ses snart, vill se både mage å frisyr.
Ha de gott å va rädd om er. =)
pussåkram

2007-05-03 @ 14:29:50
Postat av: Anna

Pappsen/blivande morfar: Ja, det kan man verkligen säga att jag gör. Ja, vi får försöka "ta oss" tid och kanske ses i helgen?
Puss och Kram!

2007-05-04 @ 08:23:36
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0