Välkommen! (12+5)

Jag är en tjej på nyss fyllda 21 år. Jag och min sambo väntar vårat första barn.
Graviditeten var inte planerad men "Lillis" är hjärtligt välkommen och efterlängtad, när han/hon nu kommer i början/mitten av oktober, om allt vill sig väl!

Jag testade positivt den 17/3 på morgonen medans min sambo låg och sov, jag väckte honom och talade om den glada nyheten. Han blev överlycklig och jag förstod nog inte riktigt vad det där plusset innebar.
Jag och sambon hade anat att jag var gravid men vi ville inte riktigt veta, därav väntade jag så länge med att göra graviditetstestet.

Jag har mått förvänansvärt bra, mådde väldigt illa i början och klarade inte av lukter, så som matos och sopor b.la.
Jag har inte mått illa den senaste veckan, det är väldigt skönt. Alla symtomen var tydligare i början (alltså innan vi plussade). Idag är de enda symtomen att det känns som jag ska svimma när jag står upp för länge, jag måste också äta frukost direkt när jag stiger upp på morgonen annars så känns det som jag ska falla ihop. Jag är småhungrig hela tiden, så jag äter på något mestadels hela tiden.

Onsdagen den 28/3 var vi på första besöket hos barnmorskan och vi var jätte nöjda med besöket, barnmorskan var super!

Jag och pappan till barnet har varit tillsammans i 2,5 år, förlovade i 1 år. Vi har bott ihop sedan första dagen vi blev tillsammans, egen lägenhet skaffade vi i augusti 2005. Tänk att vi två ska bli tre, det är helt ofattbart!

Våran släkt och våra närmaste vänner vet om att vi väntar smått, men jag väljer att vara anonym ett tag.. Jag är så glad att alla har tagit det så bra att vi väntar barn, vi är ju ändå relativt unga, jag 21 och den blivande pappan är 18.

Datum som vi nu ser framemot är den 10/5 då ska vi på ultraljud och beräknad födsel (BF) är den 13/10. Åh, jag orkar inte vänta, vill bara att det ska bli oktober snart!

Kram

Kommentarer
Postat av: Stolt mormor

Ja, tänk att min lilla loppa ska bli mamma, är nog lika stolt som den blivande mamman, om inte stoltare. Vad kul det är att bli mormor!!!! Några gråa hårstån har jag väl i alla fall.... och en stor mjuk famn!

2007-04-05 @ 11:34:03
Postat av: Anna

Stolt mormor: Mummi, tack för den fina kommentaren! Puss

2007-04-05 @ 11:41:22
Postat av: Victoria Borg

Åååh, Jag vill också att de ska bli Oktober nu!

2007-04-09 @ 11:00:00
Postat av: Anna

Victoria Borg: Jag förstår det, så vi kan gå på barnvagnspromenader på vårat älskade Södermalm! :) Eller bara ta en "Coffe cooler" i Bågen. Puss!

2007-04-09 @ 11:19:37
Postat av: Nathalie

Hej. Och grattis. Själv fyller jag 19 i år, min sambo 23, och vi fick vårat första barn den 22 mars. Helt underbart :) Läste att du redan är ganska stor. Jag låg hela tiden över den normala kurvan och gick upp ca 24 kg (personalen på mvc undrade om jag hade tvillingar). Jag tyckte hela tiden att det var jättemycket, men det visade sig att jag hade ett stort barn, mycket fostervatten och en stor moderkaka. Därför har jag nu, fem veckor efter förlossningen, tappat nästan alla extra kilon. Så, om du precis som jag fortsätter vara jättestor, behöver du inte vara orolig :D
Lycka till!

2007-04-24 @ 22:39:04
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Hej och grattis till er med! :) Vad kul att ni redan "fått" erat barn. Är det en pojke eller flicka? Vad skönt att veta att det är fler som är/var så stora. Du ser ju på min visningsbild hur stor jag är och det där var när jag var i 13:de veckan. Jag är helt säker på att det är två, men vi får väl se den 10/5 när jag ska på UL. Lycka till ni med!

2007-04-25 @ 16:53:32
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Mia (Bergs Möbelatelje)

GRATTIS GRATTIS!!
Stor Grattis till dig, Kim och Saga. Första gången jag är inne på en blogg och det är ju roligt att det är din.
Ja nu kan vi följa med i ditt liv.
Kram Mia

2007-11-13 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0