Antagligen sista (!!!) barnmorskebesöket (36+6)

Hade en hemsk natt, fick inte sova många timmar, så fort jag försöket lägga mig i sängen började Kim snarka och när jag till slut gick upp för att jag var så förbannad, tror ni inte på fan att han slutade snarka.. Mycket irriterande. Sov väl max två timmar eller något inatt, det går väl an om man tvingas vara vaken av en söt liten bäbis som inte vill sova (oj, oj, oj vad jag kommer få ångra dessa ord om ett par-tre veckor. haha).
Klockan ringde vid 6.30 även idag, var såå trött, men traskade iväg till barnmorskan. Det var kallt och blåsigt, nu är verkligen hösten här. Men det är bara positivt iår, när hösten är här så är snart bäbisen här. Som jag längtar efter dig älskade barn!
Hos barnmorskan gick allt jättebra, vi gjorde en sammanfattning av graviditeten, vi bestämde också att vi inte skulle boka in någon ny tid för att hon trodde inte vi skulle hinna ses om det blir kejsarsnitt.
Symfys-fundusmåttet hade växt med hela två centimeter sedan förra vecka, jag hade även gått upp 700 gr. Har hitills gått upp 14 kg. Blodtrycket låg på 125/55 och Orvis hjärtljud låg på 156 slag/minut. Har varit på åtta besök hos barnmorskan under den här graviditeten. Dessvärre så ligger den lill* rackaren fortfarande i säte, så imorgon kl. 14 ska jag och Kim träffa en läkare på Sös, där ska vi få göra ett ultraljud och så ska vi diskutera vändningsförsök. Är nu helt inställd på kejsarsnitt och det känns helt okej nu faktiskt, det enda positiva med kejsarsnitt är att man vet att man inte kommer gå över beräknad förlossning.

Idag var första dagen sedan i maj som jag hade jeans på mig, fy sjutton så obekvämt det var! Vi var på ett informationsmöte (det var anledningen till att jag "klädde upp mig") som försäkringskassan höll i för att informera om föräldrarpenning, det var grymt tråkigt men ganska bra att veta hur det där funkar.

Ikväll har jag minsann varit riktigt hurtig, har kännt mig lite krasslig sen i fredags men ikväll har jag kännt mig pigg och alert. Jag har dammsugit och ska snart göra rent ugnen tänkte jag.

Passade på att ta lite nya kort på gardinerna, bilderna vart lite bättre idag.

     

image276


Här är packningslistan på det som ska med till BB. Är det någon som kommer på något mer man borde ha med sig?


- Kläder till Orvis & snuttefilt
- Amningsskydd
- Amnings-BH
- Shampoo & tvål
- Hårsnoddar & hårspännen
- Linser & glasögon
- Kamera & laddare
- Mvc-journalen
- Kläder för mig att åka hem i
- Mobil & laddare
- Napp
- Godis/dextrosol & dricka
- Ätbart till Kim
- Ombyte till Kim
- Tidningar, block+penna & kortspel
- Morgonrock
- Mjukisar & stor t-shirt
- Bindor
- Tofflor
- Tandborste & tandkräm
- Pengar till parkering
- Babyskyddet


Nu blir det vaniljglass med hallon från mammas lantställe, mums!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Musik!

2007-08-29 @ 07:46:19
Postat av: Anna

Josefin:
Det har du rätt i, lägger till det på listan om vädningsförsöket lyckas!! Tack så mycket! :)

2007-08-29 @ 07:47:51
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: pappsen

vi i Blackan håller tummarna för er idag.
P&K

2007-08-29 @ 08:26:51
Postat av: Anna

Pappsen: Tack så mycket! Puss!

2007-08-29 @ 16:08:25
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Josefin

Hur har det gått? Blev det någon vändning?

2007-08-29 @ 17:24:44
Postat av: Anna

Josefin: Allt har gått fin fint, nej det blev ingen vädning idag, men på fredag. Jag måste få i mig lite middag, sen ska jag uppdatera bloggen! Kram

2007-08-29 @ 17:52:20
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: natalie

Jag var såå glad att jag hade med mig handkräm och lypsyl :) hopps verkligen att allt går bra, Hälsa pappan och ha det så bra :)

2007-08-31 @ 19:04:15
URL: http://missmum.blogg.se
Postat av: Anna

Natalie: Var det av någon särskild anledning som det gick åt mkt handkräm och lypsyl? Ja, det hoppas ju självklart jag med :) Ja tack, han hälsar tillbaka!

2007-09-01 @ 01:18:43
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Bindor = inte nödvändigt (för oss iaf, jag fick gratis under hela vistelsen)
Säger också handkräm och Lypsyl. Var skönt att ha. Man tvättade händerna typ hela tiden.
Fast det är såklart att ni bestämmer själva :)

2007-09-03 @ 18:42:38
URL: http://meandmymen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0