Barnmorskebesök + ultraljud (33+6)

Allt var bra med mig och bäbisen, Orvars hjärtljud låg på 140 slag/ minut, jag hade bara gått upp 900g. sedan förra gången för tre veckor sedan, men livmoderna hade växt med 2,5 cm. Det känns ju verkligen skönt att jag inte gå upp i vikt men att livmodern växer precis som den ska enligt kurvan.. ;) Även mitt blodtryck låg bra till 120/50. Christina (barnmorskan) kunde inte själv känna hur Orvis låg, om h*n fixerat sig (vilket bäbisarna ofta har gjort när det har gått så här långt tid i graviditeten, speciellt när man är förstagångsföderska), vi gjorde ett snabbt ultraljud där vi kunde se att den envisa lilla rackaren fortfarande ligger i säte, men h*n har 4 veckor till på sig att vända sig, sen blir det vändingsförsök. Men jag känner på mig att det är en envis liten Orvis som ligger där inne i magen och gottar sig, så det blir säkert kejsarsnitt. Envisheten har den ärvt av både mig och "K". Det var mysigt att få se det lilla hjärtat slå för tredje gången. ♥

Nu vet jag också när sängen och de andra grejerna kommer hem från Finland, de kommer på torsdag, och det känns ju skönt att ha de grejerna hemma tills det är dags för att åka in till BB, kontrollfreak som jag är så vill jag ha allt klart till 100 % när jag åker in.

Nästa besök hos barnmorskan blir om två veckor, nu ska jag börja gå dit varannan vecka.



Jag vet vad jag kan roa mig med om jag skulle ha allt för långtråkigt under mammaledigheten (inte för att jag tror att jag kommer ha tråkigt).

http://www.filecabi.net/video/harder_better_faster_stronger.html

Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Skönt att allt var bra! Skönt att ha allt klart, vi blev ju lite hastigt föräldrar så sambon fick åka hem och skruva ihop och dona lite så allt var klart när vi kom hem.

2007-08-07 @ 23:22:06
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Josefin

Försök att inte bli för besviken om det skulle bli kejsarsnitt. Jag försökte tänka att det vikitgaste är ju att bebisen kommer ut och mår bra! Kejsarsnitt är också en förlossning, bara en annoulunda sådan! Hoppas att allt går bra. stor kram!

2007-08-08 @ 07:01:09
Postat av: Anna

En Södertäljebos Liv II : Ja, det var verkligen skönt att allt var bra, jag är alltid lite orolig att de ska upptäcka något fel när man är hos Barnmorskan. Jag förstår att det blev lite hastigt för er ;-)
Josefin: Alltså blir det kejsarsnitt så har jag ju inget val, men jag skulle känna mig så snuvad på den stora finalen... Orvis ska ju ut, kosta vad det kosta vill, bara jag får träffa mitt älskade barn snart! Kram

2007-08-08 @ 10:36:33
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0