Bilder på den vackra inglasade terassen..

Ute på "K"s lantställe i Nykvarn har "K"s morfar byggt en inglasad terass, terassen blev klar precis innan sommaren. Det är super mysigt att sitta där och äta middag i solens sken.

image200

   

Längtar ut till landet & skogen nu när det är så vackert väder,
det skulle ju inte sitta helt fel att packa picnic-korgen och åka ut med båten,
 lägga till vid någon klippa ute i vattnet
eller varför inte åka ut till kärleksudden som jag och "K" kallar en jättesöt liten udde där ute i Yngern.
Jag har faktiskt inte badat en enda gång i sommar och snart är väl sommaren slut...

...Men när sommaren är slut så är det inte lång tid kvar tills Orvis kommer,
som jag längtar,
är så nyfiken på vad det är för en liten krabat som gömmer sig därinne.

(På den 1:a lilla bilden kan man skymta ett brunt litet hus till vänster i bild,
det är min och "K"s egna lilla stuga.)

Kommentarer
Postat av: Kelly

åh så fint! :)

2007-08-01 @ 15:15:24
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: Anna

Kelly: Tack så mycket! :)

2007-08-01 @ 16:14:19
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Emma S.

Läste ditt svar på kellys blogg ang. vilket ursprung. Skulle bara fråga att vad är det för fel på finnar?

2007-08-01 @ 16:17:29
Postat av: Anna

Emma S: Det är inget vackert folk.

2007-08-01 @ 16:36:20
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Emma S.

Okej.
Varför inte?
Ursäkta om jag frågar, men jag är själv från Finland :)

2007-08-01 @ 18:10:06
Postat av: Mamma till två små pojkar

Läste ditt inlägg i Kellys blogg. Undrar bara varför man inte kan se ut som en finska. Själv är jag 100% finsk, bosatt i Sverige och stolt över mitt utseende!

2007-08-01 @ 21:37:17
Postat av: Mamma till två små pojkar

21 år och väntar barn? Då blir du en väldigt ung mamma!

2007-08-01 @ 21:38:17
Postat av: Anna

Emma S. : Se svar i Kellys blogg. Jag är också från Finland.
Mamma till två små pojkar: Jag har inte sagt att man inte kan se finsk ut. Jag sa att jag tyckte finska folket var mindre vackra. Jag är 50% finsk men jag hoppas att jag ärvt min fars utseende (han är svensk) ;)
Ja, jag blir en relativt ung mamma, men inte väldigt ung. Och som jag ser det så är det bara fördelar med det. :)

2007-08-01 @ 21:45:49
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Mamma till två små pojkar

Och jag är (som jag skrev tidigare) 100% finsk men ser ut som en svensk. Så en hel del av finnar ser faktiskt precis ut som folk i detta land. Den stora skillnaden är klädstilen, en stor del av finnarna har ingen stilkänsla ;)
Jag var själv 26 år när första sonen föddes och var jätteung enl mig själv. Tydligen så ligger ju medelåldern bland förstföderskor i Sthlm på 35 år. Vi bor också i Sthlm. Nu fyller jag 30 år om ett halvår och är mamma till två pojkar, en som är 3 år gammal och en som fyller 2 år nu i september.
Lycka till med graviditeten!

2007-08-01 @ 22:51:35
Postat av: Anna

Mamma till två små pojkar: Men då får jag ju bara säga grattis att du ser svensk ut. Det kanske är klädstilen jag stör mig på då. Ähh, vet inte.. :) Självklart finns det snygga/vackra/söta finnar, lika självklart som det finns mindre vackra svenskar/irländare/turkar/indier.
-
Jag känner mig faktiskt inte jätteung, utan precis lagom. Hade självklart kunnat vänta några år med att skaffa barn, men nu blev det så här och jag älskar mitt ofödda barn mer än något annat i denna världen. Kul med två små grabbar, särskilt kul att det är så tätt mellan dem, de måste ha riktigt kul tillsammans!
Tack så mycket med lycka tillandet.

2007-08-01 @ 23:04:39
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Samantha

Åldern är bara en siffra. Finns ju 30 åringar som är långt ifrån redo att bli föräldrar...

2007-08-02 @ 12:17:43
URL: http://samss.blogg.se
Postat av: pappsen

Huu, där blåste det ordentligt.
Är helt övertygad om att du är en blivande mor i dina bästa år. Du är trygg i ert förhållande, har självkänsla och är rätt (läs, enormt) envis när du gett dig f*n på att klara av något.
Ha de gott å va rädd om er

2007-08-02 @ 13:33:50
Postat av: Anna

Samantha: Ja, som tur är så har åldern ingen betydelse hur bra förälder man blir. ;)
-
Pappsen: Tack så mycket kära far, du har ju varit världens bästa pappa så jag hoppas jag ärver föräldraskapet av dig och blir världens bästa mamma! Envis? Jag?! ;D Tack för dina fina ord! Puss

2007-08-02 @ 19:07:34
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Il duce

Emma S. Nu är jag varken svensk eller finsk. Men rent spontant skulle jag säga att finländare är ett vackrare folk än svenskar. De har dessutom vunnit flest skönhetstävlingar i Norden. Finländare har mer skarpskurna ansikten, speciellt männen, utan att vara bulliga, de har inte lika nordida drag som exempelvis syd- och mellansvenskar, vars ansikten är långa och smala med vattninga ögon och rangliga näsor. Inte åt det armenida hållet, men många gånger armenid-nordida. De finska kvinnorna utstrålar mer kvinnlighet och skönhet i mina ögon, deras rasliga karaktär är mer balanserade. De baltida dragen framträder klarare och tydligare, vilket ser mycket harmoniskt ut. De svenska kvinnorna har ett mer vattningt billigt utseende utan karaktär. Speciellt syd-och mellansvenskarna.

2008-01-10 @ 20:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0