Dagens outfit, sista delen av föräldrarutbildningen och ett nytt besked angående vändningsförsöket. (37+1)

Var det där den här bloggens längsta rubrik måntro? :)

Jag vaknade imorse och visste att jag inte vill genomföra vändningsförsöket, Kim har hela tiden varit emot det, men jag har stått på mig och velat göra allt för att gå genomgå en vaginal förlossning. MEN efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag inte heller vill göra vändningsförsök. Jag vet inte vad det är som gjort att jag ändrat mig, men på något sätt så känns det i mitt hjärta att hela den här grejen är helt fel. Jag tycker det känns alldeles för egoistiskt att genomföra försöket, när det inte ens är 50% chans att det lyckas + att man vet ju faktiskt ingenting om hur bäbisen där inne i magen reagerar och så under försöket. Ska ringa tillbaka till Sös imorgon efter åtta och hoppas då på att få en tid för planerat snitt! Allt som allt så är det ju 20 dagar kvar till 18/9 och snitten brukar planeras in ca. 10 dagar innan beräknad förlossning så då kommer vi alltså att få träffa vårat lilla mirakel inom ca. 10 dagar.


Idag var ju även sista delen av föräldrargruppen, det var helt fantastiskt! Vi pratade en hel del om hur livet kommer se ut i princip när vi kommit hem från BB. Som jag längtar.

 
Dagens outfit.
-Rosa kofta med gulddetaljer, Esprit
-Blommig omlottklänning, Axelsson
-Leggings med vit rosett vid ankeln, Lindex.


Efter föräldrargruppen så tog jag mig en snabb sväng i Farsta centrum, köpte lås till barnvagnen och så handlade jag en napp med Bajen motiv. (Tänka sig att jag är gnagare och ändå så lägger jag 50:- på en Bajennapp åt mitt eget barn.)

Jag fick helt underbara blommor utav Kim idag, bara för att jag är världens bästa fästmö, för det är jag ju verkligen :)



image285



Jag har helt glömt bort att visa det supderdupersöta dressen som Orvis fått av sin morfar och morfars "E". Dressen är i storlek 74 så vi får vänta ett bra tag med att använda den bara.

 

Kommentarer
Postat av: Josefin (Alvins mamma)

Jag tycker att du gjorde rätt! Om du känner i ditt hjärta att det är fel med vändingen så ÄR det det. En mamma vet (nästan) alltid vad som är bäst, BASTA! Å vad spännande att det bara är ca 10 dagar kvar då. Hoppas att vi hinner ses innan dess!!
Storlek 74 har Alvin nu, "bara" 5 månader alltså.. Orvis kan ha dressen i vår! Kram på dig och magen!

2007-08-30 @ 22:11:49
Postat av: Anna

Josefin: Tack så mycket för dina ord. Som sagt, jag kan inte säga vad som kännts fel men NÅT har kännts helt fel :S Skum känsla faktiskt. Ja, superspännande. Vi kanske kan ta en fika nästa vecka om vi har tid och ingen bäbis tittat ut? Åh, då är det ju inte så lång tid kvar tills jag få ha dressen då! :-) Kram till dig och din sötnos!

2007-08-30 @ 22:16:55
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Mummi

Jag tycket också att ni gjorde rätt beslut, har varit jätteorolig och nu inatt har jag bara drömt om förlossningar. Kram till er alla 3.

2007-08-31 @ 07:13:06
Postat av: Johanna

Hej igen!
Vad skönt att ni har kommit fram till ett beslut, ett bra beslut tycker jag men jag ville inte skriva nåt innan för jag ville inte
göra dig förvirrad på nåt sätt (Man blir ju lätt lite påverkbar och förvirrad i sådana situationer)
Vi lyckades inte, och det
gjorde ont (ville heller inte skriva det för alla får ju inte ont),och de sa att det var 30% chans att lyckas när jag kom dit, för Alwa hade borrat ner rumpan ganska djupt,och ändå kände jag mig tvingad att göra det ,fast hela min kropp sa nej gör det inte!Så vad jag vill komma fram till är att det är bra att ni får välja (vi kanske också får det men det kändes inte som en valmöjlighet) och bra att du/ni lyssnar på dig/er själv!För vårt vändningsförsök var helt bortkastat!
Och vad underbart att snart får ni träffa ert mirakel!!!!Iiih vad spännande!!
Och vad härligt med blommor, snäll sambo du har!=)
KRAM!!

2007-08-31 @ 07:21:06
URL: http://barnkarusellen.blogspot.com
Postat av: Anna

Mummi: Kul att du också tycker att vi tagit rätt beslut, hoppas du sovit bättre inatt, kram!
-
Johana: Hej. Tack för att du lät oss ta vårat egna beslut utan att lägga in dina egna värderingar. Så tråkigt/jobbigt att du genomförde vändningsförsöket trots att du kände att du inte vill Men tur att allt gick bra, fast lill-tjejen inte vände sig.
Ja, det känns helt fantastiskt, hela min kropp är helt uppfylld av glädjen att jag snart ska få träffa vårat lilla mirakel!
Ja, underbar sambo, iblande ;) Han vet att min grav.hormoner inte är mkt att leka med.
En stor och varm kram till dig! :)

2007-08-31 @ 10:33:51
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Sofie

Hittade hit via Josefins blogg - så spännande att det inte är så långt kvar!
Min Viktor är inte lika stor som Alvin (men lika gammal) och han har också storlek 74 nu så man tycker ju det känns helt omöjligt att de kan bli så stora men det går ju så fort!

2007-08-31 @ 11:02:05
Postat av: Anna

Sofie: Skönt att veta att det inte är så himla lång tid innan vårat lill* barn kan ha på dig dressen. Det är ju såå svårt det där med storlekar!

2007-08-31 @ 11:14:57
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Stina

Ååååh, vad avis jag blir nu! Nu vet ni ju exakt när bebisen kommer. Och det viktigaste är ju att bebisen kommer ut välbehållen, inte hur den kommer ut. Kram på dig.

2007-08-31 @ 15:23:19
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

Stina: Det känns jätteskönt att veta att man inte går över BF iaf :) Ja, det viktigaste är ju självklart att allt är bra med den lill*. Kram

2007-08-31 @ 16:14:31
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0