En liten lista, först & främst till för mina nära och kära.

Tänkte lägga in en liten lista på hur mycket kläder vi har i de olika storlekarna så att mina nära och kära kan hålla lite koll på vilka storlekar vi redan har mycket kläder i, så att man inte får en hel drös med kläder i samma storlek.

Bodys;
storlek 50, 10 st.
storlek 56, 0 st.
storlek 60, 1 st.
storlek 62, 8 st.

Pyjamas;
storlek 50/56, 3 st.
storlek 62, 2 st.

Mössor;
storlek 42/44, 3 st.
storlek 50, 1 st.
storlek 56, 1 st.

Strumpor;
storlek 11-13,  9 par.

Koftor/ tjocka tröjor med lång ärm;
storlek 56, 3 st.
storlek 60, 1 st.

Byxor;
storlek 50, 1 st.
storlek 56, 2 st.
storlek 62/68, 2 st.

"Ull"jacka med byxor, storlek 62
Sparkdräkt, storlek 60
Mjukisdress, storlek 56
Mjukisdress, storlek 62
Gul dräkt med tillhörande mössa, storlek 62.

Det jag spontant känner att vi behöver mer av är byxor, mössor och pyjamaser. Sedan är det ju roligare att shoppa när man vet könet på den lill*.

Vi har införskaffat barnvagn, babyskydd (bilbarnstol), amningskudde och babysitter. Sängen (en flätadkorg som jag låg i som liten) med tillbehör (= sängkläder) kommer någon gång under augusti, likaså amningspump, åkpåse och alla gamla kläder som jag hade som liten + lite annat smått och gott som vi ska få av mina släktingar i Finland. Vi ska inte köpa något skötbord för det har vi inte plats med så som vi bor idag. Bärsele ska vi få låna av "K"s morbror. Skötväska ska min pappa köpa, bara jag säger till vilken jag vill ha. (Är det någon som har tips på någon bra skötväska)?


Det här är det jag har kvar att handla tills Orvis kommer: (om det är någon läsare som kommer på något som kan vara nödvändigt att ha tills den lill* kommer, så tveka inte, hojta till, jag tar tacksamt emot alla tips)
- tvättlappar
- febertermometer
- bröstvårtsskydd (skydd till såriga bröstvårtor)
- amningskupor
- amnings BH (har köpt en men den var inte så jättebekväm)
- små handdukar
- nappflaska
- napp
- nässug
- Inotyol (till blöjutslag)
- blöjor
- plastad frotté
- badbalja
- filt

Kommentarer
Postat av: Josefin

Mobiler! Att hänga över säng, skötplats eller ställen där Orvis gillar att ligga. Det är inte så bråttom, den lill* kommer inte att intressera sig för dem förrän efter några veckor, en månad. Men sen är det jättekul att ligga och titta på dem! Ikea har flera fina.

2007-08-07 @ 08:40:05
Postat av: Anna

Josefin: Åh, tack så mycket! Det ska jag genast skriva upp på listan. Får ta och kolla på Ikea, har inte varit där på jättelänge.

2007-08-07 @ 10:43:10
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Anna

Josefin: Jag såg också en fin mobil som var ganska så dyr, men väldigt enkel, pappersgrodor som hängde i fiskelinor som var fastsatta på lite ståltråd, så funderar faktiskt på att pyssla ihop en egen mobil också! ;-)

2007-08-07 @ 12:51:42
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hej.
Angående byxor så måste jag säga att min son har nu storlek 74 och vi gör av med högst tre par i veckan kanske, och det är för att jag själv byter :p När han var liten, dvs storlek 50, hade vi egentligen också bara behövt 3 par eller så.
Amningskupor vill jag rekommendera Coops egna, faktiskt. De känns som de dyrare, men är mycket billigare.
Amningsbh tycker jag Lindex har bäst, 169 kr. Finns i svart och vitt, är vadderade så de ger ett bra och skönt stöd, och har inte bygel bilket ökar risken för mjölkstockning. Dessutom har de en fin liten spetskant nertill :)
Nässugen rekommenderar jag Näs-Frida eller vad den heter, som man suger själv med. Låter jätteäckligt, men är inte alls det. Med tanke på att det är filter får man aldrig något.
Näsdroppar användes flitigt i början. Såna som bara innehåller koksalt är de enda man får använda, Renässans eller något sånt. Det är bra med tanke på att de ofta får stora snorkråkor när de är små ;)

2007-08-17 @ 21:05:45
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Hej!
Tack så mycket för ditt svar. Måste helt klart köpa lite fler par byxor, men så vet man ju inte hur mycket man får av släktingar och vänner. Har köpt en första sats med amningskupor, får pröva om jag trivs med dem. Jag har köpt en amnings-bh på Lindex, men den var inge bekväm, har lite problem att hitta billiga bh:ar i min storlek... Men tack ändå. Har köpt näsdroppar, idag faktiskt!
Men ännu en gång, tack för digg svar! Kram

2007-08-17 @ 21:18:01
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0