Händelserika dagar (36+1)

I söndags så shoppade vi alltså lite grann, jag hittade en fin handväska för 149:- på Hedlandet, Kim (ja, det är så han heter, min sambo, har ju tydligen tidigare skrivit att han heter Kim, haha, det var en snäll läsare som påpekade detta) köpte sig en snygg vindjacka i blått för 149:-
 
Efter Hedlandet åkte vi tillbaka mot Stockholm, ett snabbt besök på Ikea hann vi med, där köpte vi sänghimmeln, men den har vi fortfarande inte lyckats sätta upp så därför blir det inga bilder på den.
Sedan bar det av mot Södermalm och Bolagret, skulle kolla efter en lampa att ställa brevid sängen, jag hittade en snygg lampa men den var tyvärr slut, de skulle få in den om två veckor. Men, jag lyckades hitta nya gardiner till "vardagsrummet", 99:- för 2 st, som hittat! Jag älskar att fynda till bra pris!
  (tyvärr kunde jag inte få till ljusare bilder för att solen låg på när jag tog kortet, men kolla in utsikten vi har, och vi bor på tredje våningen)


I måndags så träffade jag min vän "V" och min syster "I" i Farsta centrum, vi lunchade ihop och shoppade lite, jag shoppade som vanligt till Orvis.
   
På måndagskvällen så gjorde vi, Jag, "V" och "I" en gipsavgutning av magen, det var roligt, men det var jobbigt att stå upp så pass länge.
   


I Tisdags så var jag på ett besök hos barnmorskan, lill* Orvis ligger fortfarande i säte, så på måndag ska jag tillbaka till barnmorskan och se om  h*n lagt sig till rätt, har h*n inte gjort det så blir det vändningsförsök på onsdag, spännande, men läskigt! Jag hoppas att vändningsförsöket lyckas, men är helt inställd på att få göra kejsarsnitt.
Allting såg bra ut, magen växer som den ska, järnvärdet var också bra likaså lät bäbisens hjärtljud fina.


Igår så var min farmor "V" och hälsade på, jag bjöd på blåbärspaj och så spelade vi lite kort. Jag fick helt underbara blommor av henne.
  


Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Har alltid undrat hur ett vändningsförsök går till, skriv gärna om du får göra ett. Hoppas dock han lagt sig rätt (eller inte ifall du hellre vill göra kejsarsnitt)

2007-08-23 @ 21:14:34
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Ahnna

Min dator har karschat men försöker läsa om Orvis. Jag återkommer när min data är tillbaka. Fina saker du köp och kul med gipsavgutningen/Ahnna

2007-08-23 @ 21:38:07
Postat av: Anna

En Södertäljebos Liv II : Absolut, jag skriver om det här på bloggen, om det finns möjlighet så hoppas jag att Kim kan ta lite kort. :) Ja, jag hoppas också att h*n lägger sig till rätta :)
-
Ahnna: Vad kul att du följer mig på min resa! :) Välkommen tillbaka när datorn är lagad.

2007-08-24 @ 14:29:34
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Ida

Vad spännande det är att läsa om dig och lilla Orvis ;) hoppas allt går bra med vändningsförsöket och så.. Vad kul med en gipsavgjutning, tänkte ge ett tips om ni nu inte redan har tänkt så.. Har sett en fotograf som hade gjort en sån avgjutning och sen när bebisen kommit så satte han den där i och så fota han, hur läckert som helst.. Ett tips bara om ni nu inte som sagt redan tänkt på det :)

2007-08-26 @ 13:38:10
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: Maggi

Hej! Åh vilken snygg väska! Åh vilka snygga gardiner (jag ska till bolagret!!) Åh vilka söta babykläder!! Åh åh vilken härlig smak du har.. :)

2007-08-27 @ 23:03:01
URL: http://mamalicious.org
Postat av: Anna

Maggi:
Hej och tack för alla fina ord! Tyvärr var väskan i riktigt risig kvalité, börjar redan gå sönder :P

2007-08-28 @ 21:02:38
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0