Tack alla! (37+2)

Jag (och Kim) uppskattar att alla vi pratat med har stött vårat beslut om att inte genomföra vändningsförsöket. Och en sak som gör mig ännu mer glad och tacksam är att alla tyckte att vi gjorde "fel" när jag först ville göra vändningsförsöket, man vet ju inte hur hela alltet känns för den lill* där inne i magen, men ingen har sagt någonting om det utan har låtit oss ta det beslutet helt själva. Det känns så himla skönt att folk inte "lägger sig i" och säger vad de tycker i en sådan situation.

Kan inte var nog glad och tacksam för att alla som vi känner, och som vi inte känner, (läsare till bloggen alltså, fast det känns som att man känner de personerna eftersom att man följer deras vardagsliv och tankar kring det mesta i deras bloggar) stödjer oss i vårat beslut.

Har sedan igår haft ett konstigt rus i kroppen, tror att det kanske har med att göra att jag förstått litegrann att snart så kommer vi har våran vackra underbara lill* bäbis hos oss! ♥
Men samtidigt som att allt är så självklart hur vi vill göra och att både jag och Kim är inställda på kejsarsnitt så kommer ju de där tankarna på natten, varför ska just vi behöva uppleva oturen att ha ett barn som ligger i säte? Jag vill ju så gärna föda vaginalt. Man känner sig inte som en riktig kvinna när det inte går som det ska... Men det viktigaste är ju att vårat barn föds och mår bra!

Tack, ännu en gång, till alla er som stödjer och stöttar!

image290


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag såg att du hade kommenterat en blogg om att du hade 2 tungpiercingar? och du skrev att du hade bildbevis på din blogg, har tyvärr inte hittat någon bild, och jag skulle jättegärna vilja se dina tungpiercingar. själv har jag en men vill se hur det är med 2:) kram

2007-08-31 @ 11:31:22
URL: http://shadyblonde.blogsome.com
Postat av: pappsen

Men älsklingsAnna (snart älsklingsmamma) förstår om du känner som du känner men jag tror att kvinnligheten ligger mer i omsorgen om barnet och att man visar sitt barn villkorslös kärlek.
Förresten så tycker jag att vaginala födslar är överskattade, det dröjer nog inte länge förrän det är digitala födslar som gäller, allt ska ju vara så jä*vla hi-tech nu för tiden ; )
Va rädd om er
P&K

2007-08-31 @ 12:08:19
Postat av: Anna

Josefin: Jag menade att jag hade bildbevis på att det inte är nå svårt att hångla efteråt (syftade på min mage) tror ärligt talat inte att jag har några bilder på mina piercingar.
-
Pappsen: Hihi, tack så gullig du är, älsklingspappa snart även älsklingsmorfar. Jo, det är klart, men det är ju inte kul när något så kvinnligt som en graviditet/förlossning inte går som det ska. Haha, digitala förlossningar vore ju faktiskt allt för sorgligt, men skönt för dem med förlossningsrädsla. :)
Puss!

2007-08-31 @ 12:33:34
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Josefin

aah okej:) då vet jag det. men tack ändå!

2007-08-31 @ 12:43:34
URL: http://shadyblonde.blogsome.com
Postat av: Anna

Josefin: Det var så lite så :)

2007-08-31 @ 12:44:22
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: sandra

Våran bebis låg också i säte så det blev kejsarsnitt men det gick hur bra som helst och jag mådde kanon efteråt, hade knappt ont. Jag ville också föda vaginalt men nu efteråt känns det ganska skönt att det blev snitt när jag inte har haft något ont! Hoppas allt går bra.

2007-08-31 @ 16:05:29
URL: http://enungmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Sandra: Hoppas att jag också mår lika bra efter mitt snitt då. Kände du dig besviken när du inte fick föda vaginalt? Hur länge låg ni kvar på sjukhuset efteråt? Hur lång tid tog det innan du inte kände av såret alls?

2007-08-31 @ 16:15:55
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: sandra

Vi var kvar 3 dagar efteråt men egentligen fick vi åka hem efter 2 om jag inte hade haft sån huvudvärk av ryggmärgsbedövningen. Det kanske tog en vecka innan jag knappt kände av det, men efter två dagar gick jag som vanligt och så :)

2007-08-31 @ 16:56:46
URL: http://enungmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Sandra: Åh, vad glad jag blir när jag läser att det gått så bra för er :) Skönt att höra alla uppmuntrande ord. Det låter ju suveränt att komma hem efter 3 dagar och inte känna något efter någon vecka. Folk ska ju alltid berätta sina värsta historier så man blir uppskrämd! :(

2007-08-31 @ 17:38:21
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0