Helgens planer.

Lördag: Idag ska de allra sista julklapparna handlas, en till min gudmor och en till min gudmors dotter. Även en födelsedags present till min käre far ska inhandlas. Sedan så ska jag försöka få tag på en speciell nappflaska, den är typ omöjlig att få tag i. (Jag har slutat amma, Saga äter mestadels ersättning, ca. 2 mål per dag är "tutt-mjölk") Kim & Saga kanske åker hem till hans mamma för att umgås en stund (Kims mamma åker till Spanien på juldagen och kommer hem först i april - tänk då kommer lillfisen vara 7 månader). Vid 18-tiden ska vi träffa min mamma, hennes man, Ismo, mina systrar Ida & My med respektive på restaurang "Malaysia", det är min gudmor och hennes mans restaurang, där ska vi äta middag och sedan byta julklappar (det är en tradition vi haft i många år)

Söndag: På dagen ska vi hem till Kims farmor Ulrika och hennes sambo Tobbe, även där ska vi byta julklappar.
Söndag eftermiddag ska vi hem till pappa för att fira hans födelsedag. På söndag kväll ska Kim på julmiddag (det är bara snaps som åker ner genom strupen på den middagen...) hos sin kompis Robert.

.. Och sen så är det ju måndag & JULAFTON.

Jag älskar julen och allt kring den (även julförberdelserna är mysiga), att få träffa familjen och andra släktingar, man både får klappar och man får ge bort klappar, man äter gott (så som knäck, kakor, godis. - Jag gillar inte alls julmat), man ser på Kalle Anka och iår är det extra mysigt för lilla Saga är med och firar jul. Alla är snälla, för det måste man vara på jul. :)

   
Bilderna är på farmors gran som vi klädde i torsdags.
(Haha, när man tittar på  den sista bilden skulle man ju nästan kunna tro att Saga var den störiga fågeln i Kalle Anka i sitt förra liv..)

Kommentarer
Postat av: Satu = HELLO MOMMY

Hihhi du har rätt! frågade mamma nu... kom ihåg fel. Det är 21 år sen pappa levde och det vara bara på valborg/påsken somd et serverades.. hehe
har ändrat nu! =)

2007-12-22 @ 11:09:22
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: Nathalie

Vad är det för nappflaska?

2007-12-22 @ 16:06:46
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: En Mam Ultivent, men fick till slut tag på en på Hemköp i Farsta :-D

2007-12-22 @ 23:18:21
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Sandra

Vill bara önska er en riktigt god jul :-) Kram på er!

2007-12-23 @ 10:37:51
URL: http://www.metrobloggen.se/sandraungmamma
Postat av: Anna

Sandra: Tackar! Kram!

2007-12-23 @ 12:46:30
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0