Irriterande.

Jag har fått en kommentar på inlägget där jag lagt upp två bilder på när jag pussar Saga, trots att hon inte ser allt för road ut... Känner att jag bara måste svara på den kommentaren..

Den anonyma (SJÄLVKLART är personen ifråga anonym, den fega jäveln) kommentatören skriver "du inkräktar på barnets integritet när du "pussar" sådär. Kontakt ska vara på barnets villkor."

Mitt svar blir kort för jag orkar egentligen inte ens ödsla tid på sådana där idiotiska kommentarer.

Vet du vad? JAG känner MITT barn bäst och jag pussar på henne precis när JAG och HON vill. Det är väl när ett barn är ledset som det behöver mest kärlek? Du kan inte ha egna barn... Eller så är du en grymt känslokall människa.

image882
En sak till. ALLA jag känner vet att jag älskar Saga över allt annat, jag avgudar henne, hon är det absolut bästa som någonsin hänt mig. Jag skulle aldrig göra något som jag tror "skadade" henne

Kommentarer
Postat av: Helena

Fan att det ska finnas människor till allt. Stå på dig bara. Som du säger tror jag att du som har burit din dotter och fött henne med all din kärlek är mer i stånd att avgöra vad just Saga behöver inte anonym fjant AB.

2007-12-29 @ 00:00:18
Postat av: Natteli

*suck* Människor.. Håller med dig; När dom är ledsna är då dom behöver pussar som mest!! ;)

2007-12-29 @ 00:10:38
URL: http://flugovalpen.blogg.se
Postat av: Ladysoul

Gud, den människan måste ha levt ett känslokallt liv. Usch.. vet inte om man ska tycka synd om denna personen för det verkar som om han/hon haft en väldigt dålig (om ens?) relation till sina föräldrar.. Tragiskt.. Men du gumman.. Bry dig inte.. Såna människor ska man skita i.

2007-12-29 @ 00:34:54
URL: http://ladysoul.se
Postat av: josefin

Vilken idiot som skrivit den där kommentaren! Det är klart att du avgudar Saga, det fattar vem som helst som läser den här fina kärlekshyllningen till blogg!
Försök att inte bry dig!
kram!

2007-12-29 @ 06:48:57
Postat av: Anna

Tack tjejer för erat stöd. Jag bryr mig inte på det sättet att jag blir ledsen eller sårad. Jag blir irriterad och arg (eller blev snarare, det har gått över nu, hihi), dessutom tycker jag synd om de människor som finns i den där känslokalla människans närhet. Men ännu en gång, tack! Kram till er alla.

2007-12-29 @ 09:12:54
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Anna

hej! trist att det finns så många idioter här i internet världen. jag tycker bilden är hur charmig som helst =) hoppas att julen varit kanon! gott nytt år =) kram!

2007-12-29 @ 10:57:06
URL: http://lillan84.blogg.se
Postat av: Malena

Hej Anna...bry dig inte om vad den där idioten skrev. Du har helt rätt du känner ditt barn bäst och dom behöver mest kärlek när dom är ledsna :D

Kram
Malena

2007-12-29 @ 11:32:20
Postat av: jonna

jag tycker det är en mysig bild :) det finns alltid massa idioter som tror att dom känner barnen bättre än dess egna föräldrar.. sorgligt nog! En supersöt tjej du har !

2007-12-29 @ 11:40:05
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Louise

Stå på dig! Ja tyckte de va en väldigt söt bild! :) O som du säger, de är när barnen är ledsna de behöver mest kärlek, men de finns folk till allt!

2007-12-29 @ 12:31:51
URL: http://louiseberglund.blogg.se
Postat av: Anna

Ännu en gång, tack tjejer för era värmande ord! PUSS (trots att ni kanske inte vill ha nån puss) och Kram på er.

2007-12-29 @ 13:41:47
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Ahnna

Detta är nog en som läser om barn men inte har några/ahnna

2007-12-29 @ 17:31:53
Postat av: Nathalie

Haha, jag måste ju bara skratta. Herregud. Om jag bara skulle ge närhet till Vincent när HAN kommer och BER om det, då skulle han aldrig få det. För han har blivit en "tuff" kille som inte har tid med mamma. Men när jag kommer och kramar honom, då tycker han om det i några sekunder innan han vill leka igen. Ska jag då strunta i att ge mitt barn närhet och kärlek? Vad blir det då av honom?
Och JAG vet hur bra du är med Saga, bra att du vet det också! För det där var ju bara idiotiskt.

2007-12-29 @ 18:08:07
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Ahnna: Du har så rätt!
-
Nathalie: HaHa, "tuffa" killar behöver mkt kääärlek! Det vet jag!

2007-12-29 @ 19:08:30
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag känner inte dig, men jag brukar titta in här ibland. Det märks hur mycket du älskar din dotter. När jag såg det inlägget med bilden tyckte jag att det var gulligt. Hade du varit elak hade du väl inte burit på henne??? Helt sjukt att man kan få sådana kommentarer. Jag tycker du verkar vara en toppen mamma! och du har en supersöt dotter.

2007-12-29 @ 20:34:19
Postat av: Anna

Katarina: Åh, tack! Va glad jag blev för din kommentar. Kul att även folk som inte känner mig uppfattar att jag är en kärleksfull mamma! :-)

2007-12-29 @ 21:23:25
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Malin

Åh men heeeeeeeeeerregud! =) Jag har inga barn men måste väl ändå säga att värre saker har väl hänt mot barn? Att en mamma pussar sin dotter som kanske på bilden är missnöjd (över något vi förmodligen inte ens vet om vad det är) kan väl inte vara så hemskt? Är det inte hemskare med en förälder som tappar kontrollen när barnet är missnöjt eller frånvarande föräldrar överhuvudtaget? Den dagen en puss på ett något upprört barn faktiskt skadar dess framtida känsloliv för gott vet jag inte vart världen tagit vägen? MEr pussar till folket!

2007-12-30 @ 21:01:43
Postat av: Anna

Malin: Man behöver inte ha barn för att förstå att när ett barn är ledset/kinkigt ska det överrösas med MYCKET kärlek! :) Absolut, fler pussar & kärlek 2008!

2007-12-31 @ 11:30:11
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Milla

Hahaha. du tog verkligen åt dig av den kommentaren. Det var väl inte nödvändigt! Men om du lägger ut en bild där barnet ser väldigt ogillande måste du ju kunna ta en sådan kommentar. Klart att jag som utomstående inte kan veta exakt hur ditt barn är, det jag försökte poängtera var att barnet inte såg ut att ha det speciellt trevligt. Kanske var det klumpigt skrivet kanske inte. Hursomhelst finns det faktiskt andra sätt att ge barnet närhet och tröst än att slemma ner hela ansiktet. Men men, om det är ditt sätt och det funkar för er så är väl det bra. När jag skrev "på barnets villkor" menade jag SJÄLVKLART inte att barnets ska komma och be om det, man måste ju vara tokig om man tror det. Jag menar bara att man som förälder inte ska vara gränslös mot sitt barn. Men om nu ditt barn gillar det är det väl inget problem! Bilden var väl då kanske inte den bästa och kanske missuppfattade jag det hela. Ville bara klargöra detta. Såklart jag INTE tror att du inte älskar ditt barn, det är ju uppenbart! Och älskar man sitt barn vill man ju bara att det ska ha det allra bästa (vilket kanske inte alltid är bäst) men efter att ha läst ditt inlägg så kan jag väl tycka att det endå verkar som att du har bra hand om ditt barn! Gå inte runt och var irriterade på en sån kommentar bara, för vi som bara läser din blogg och inte känner dig kan ju omöjligen veta. Då var det ju bra att du klargjorde detta! Lycka till med dottern! (anledningen till att jag är anonym är för att jag ändå inte har ngn blogg. men om du så gärna vill veta mit namn så heter jag Maria.)

2008-01-05 @ 00:54:23
Postat av: Anna

Milla: Det som störde mig var att du påstår att jag inkräktar på mitt barns integritet, vilket jag inte alls kan hålla med om. Självklart tar jag en sådan kommentar, annars hade jag raderat den & låtsats som att den aldrig skrivits. Jag kände att jag ville svara på det du skrev, det måste du kunna ta. Jag slemmar inte ner Saga, som du ser så är det en riktigt torr puss, vore annat om jag slickade henne över hela ansiktet.. Jag går inte runt och är irriterad över den där kommentaren, jag svarade med att skriva ett inlägg och sedan så var "irritationen" över. Så du lyckades inte med det du försökte, för du det enda du verkar vilja göra är att provocera.. Som sagt, du kan inte vara mamma & är du det, då lider jag för dina barns skull.

2008-01-06 @ 21:28:27
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0