Mirakel på 3-månaders dagen.

Imorse tog vi sovmorgon, vi gick upp vid 8-tiden och jag kände mig verkligen utvilad.
Jag hann både diska, fixa frukost & äta frukosten i lugn & ro utan ett pip från Saga, helt underbart. Efter frukosten låg Saga på sin stora mjuka filt och sprattlade, tränade nacken en stund också, hon är såå stark min lilla tjej. 1,5 timme så var Saga supernöjd, inte ett pip, sen blev hon trött & jag bäddade ner henne i hennes egen säng, på 1 minut somnade hon av sig själv. Till hjälp hade jag en speldosa som vi fått av mamma, Saga älskar den och 9 gånger av 10 somnar hon som en stock med hjälp av den. Nu har hon sovit säkert en halvtimme i sin egen säng, och det är första gången på säkert en månad som hon sover i den. Jag är så himla glad att vi lyckats få in så bra insomningsrutiner för Saga, för 3 veckor sedan sov hon varenda natt på mig och på dagarna låg hon i min famn.

  - bildbevis på miraklet.


Tänk att våran lilla prinsessa blir hela 3 månader idag. Våran fina lilla tjej, hon utvecklas för varje dag som går, hon blir mer och mer med för varje dag. Igår när Kim stod och pratade & gullade med henne sa han "HEJ" och hon härmade honom så det lät precis som att hon sa "HEJ" tillbaka. HaHa, såå gulligt.

För 12 veckor sedan så låg vi vid den här tiden uppe på uppvaket och bara beundrade den vackra lilla varelsen, våran lilla dotter, alla de känslor jag kände då, de var så starka, men det är helt otroligt att känslorna för varje dag blir starkare och starkare. Bokstavligt talat gör det ibland ont i hjärtat för att jag älskar min Saga så mycket.

Ikväll så ska jag & Kim på julbord med hans arbete och efter det tänkte vi gå ut på krogen. Min kära mamma ställer upp som barnvakt. Det ska bli kul & skönt att får vara "Anna & Kim" och inte "mamma & pappa"
Tänkte klä mig i denna klänningen från Gina tricot, ett par svarta strumbyxor & ett par svarta stövlar. Vad sägsom det? :)

Kommentarer
Postat av: Anna

vad duktiga ni är allihopa =) så himla kul att läsa om framstegen =) kram på er!

2007-12-07 @ 22:50:28
URL: http://lillan84.blogg.se
Postat av: Helena

Åhh, hoppas att ni får kul. Lite kvalitetstid tillsammans behöver alla föräldrar för att vara bra föräldrar. Och grattis till en söt tjej. Jag känner mig lite inspirerad nu om Saga kan somna själv kanske min tjej också kan göra det, hon är också väldigt "famnig" av sig:)

2007-12-08 @ 12:15:05
URL: http://hellywesterlund.blogg.se
Postat av: Anna

Anna: Tack! Ja, det är kul att det går så bra! :)
-
Helena: Vi hade jättekul, men det får man lida för idag ;) Det var verkligen skönt att få umgås bara vi. Allt hade gått jättebra för Saga också.
Försök få henne sova själv, Saga har tidigare varit omöjlig, så fort hon blivit trött börjar hon gråta/skrika tills man tar upp henne och hon får somna i min famn. Även idag har det funkat att jag bara lagt ner Saga, gett henne nappen och sen har hon somnat.

2007-12-08 @ 14:57:23
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0