Vad är det som händer?

Flera gånger har det nu hänt att jag lagt Saga i hennes säng, bäddat ner henne & satt på hennes speldosa & hon har somnat för sig själv. Igår somnade hon två gånger i sin babysitter, helt ovaggad. Nu ligger hon brevid mig i soffan, inbäddad i en filt & sover. Helt otroligt vad "duktig" hon blivit. Det är så skönt att hon sover i sin säng om nätterna (de flesta morgnarna får hon dock komma till våran säng efter Kim gått till jobbet, det är ju så mysigt), hon sover för sig själv och inte i min famn om dagarna, så jag får massor gjort & känner mig inte alls lika stressad över hushållet längre. Jag har lärt mig knepet, när hon börjar smågnälla ska man lägga henne, inte vänta tills hon är superdupertrött, då är det ofta för sent, hon är så trött så hon bara bökar & gråter. De allra flesta kvällarna somnar hon efter ca. 5 min. bök. Undra om hon känner sig tryggare eller om hon kanske insett att det är ingen idé att streta emot om när det är dags att sova?

Hoppas ni inte tycker att det blivit för mycket "snack" om sömn, men det är trots allt god sömn som får allt att fungera.

Idag ska vi hem till min älskade lilla farmor på lunch & sedan ska vi klä hennes julgran, eftersom att vi själva inte får plats med någon gran här hemma så åker jag till farmor & hjälper henne att klä sin gran. :)
Sen efter besöket hos farmor åker vi till mamma, vi ska ner till Kista & köpa den allra sista julklappen. Det är så skönt att jag är klar med alla julklappar, de är inslagna och klara.

Tänkte höra om ni läsare har något särskilt ni vill att jag ska skriva om, eller om ni kanske har några frågor?
Seså kom igen, var inte blyga.. Jag bjuder ju väldigt mycket på mig och mitt liv, så nu får ni bjuda lite på er själva. :)
Ibland känns det som att jag skriver om så himla tråkiga & ointressanta saker.. Vill ni ha fler bilder? Vill ni ha färre bilder? Vill ni se fler videos? Vad som helst (i princip) & jag står till er tjänst.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tycker din blogg är bra precis som den är!Man ska ju skriva om det man känner för för tillfället så att säga. Roligt att man får följa med i er vardag, tack för att du delar med dig av det!Kram!

2007-12-19 @ 09:47:25
Postat av: Anna

Fia: Vad kul att du tycket det är bra som det är nu. Men ibland känns det som att jag tjatar på om samma saker, mest hela tiden. :P Det är kul att dela med sig av vardagen! :) Tack för att du är en trogen läsare och kommentatör. Kram & god jul!

2007-12-19 @ 10:29:01
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Mimmi

Jag tycker som Fia! Det är kul att läsa om era och sagas framsteg och se hur hon utvecklas :) Saknar inget alls! Kram

2007-12-19 @ 11:46:52
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Maria S

Jag tycker om din blogg som den är. Du skriver ju om hur ditt liv är i nuet, och det är väl vad en blogg innebär. Men det är ju naturligtvis aldrig fel med fler bilder på söta lilla Saga. Men jag vill inte att du ska känna krav på att du behöver lägga upp mer.. jag bara gillar fotona;) Maria

2007-12-19 @ 13:29:08
Postat av: Fia

God jul till er me!kram

2007-12-19 @ 13:47:14
Postat av: Helena

Duktiga Saga!
Jag instämmer också med ovanstående angående din blogg.
Fast mera tips är ju inte helt fel, som jag kan prova på Tyra;)
Vi bor i Södertälje, så det är inte långt.

2007-12-19 @ 14:34:55
URL: http://hellywesterlund.blogg.se
Postat av: Anna

Mimmi: Va kul att höra. Kram!
-
Maria S: Jag älskar att fota Saga och lägga upp dem här ( och på bilddaboken ) så när tid och ork finnes lägger jag mer än gärna upp nya bilder på fröken :) Tack för dina fina ord.
-
Fia: Tack! Kram.
-
Helena: Ja, hon är duktig, mammas stolthet :D
HaHa, kommer jag på något smart ska jag absolut tipsa om det! :-)

2007-12-19 @ 22:03:14
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tycker det är mysigt att läsa om vad ni gör på dagarna och så där. Bilder på sötnosen Saga är ju aldrig fel heller!

Kram från mig!

2007-12-19 @ 22:05:20
Postat av: Anna

Hanna: Åh, vad glad jag blir av dina fina ord! :-)
Kram!

2007-12-19 @ 22:08:37
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0