30.000 ballonger i skyn (31+3)

Kvällen igår blev inte alls så som jag tänkt från början, vi träffade våra vänner på Södermalm, åt middag på Tacobar, tyvärr så gick det inga bra filmer igår, så vi skippade bion och gick och hyrde en film.

Imorse hade jag riktig sovmorgon, gick upp vidd 11-tiden, solade en stund på förmiddagen och vid 14-tiden så tog jag mig en promenad ner till Kungsträdgården, skulle möta min far och hans sambo vi 14.30. Det var en festival i Kungsan, Erbjudandefestivalen hette den visst, man kunde hoppas Bungy Jump, köra paintball, och massa andra roliga saker. Vid 15-tiden gjordes ett nytt svenskt rekord, de släppte nämligen 30.000 ballonger samtidigt, till förmån för Barncancerfonden. Det var skitcoolt å se, men tyvärr hade jag glömt kameran hemma så jag kunde inte ta några fina bilder. Vi satt kvar i Kungsträdgården i någon timme, solade och tittade på folk. Vi 17-tiden började vi gå mot Drottninggatan, vi skulle gå på en mysig spansk restaurang, Barcelona, och käka tapas till middag. Jag har aldrig varit på den restaurangen, men den var mysig, maten var mycket god och prisvärd. Vi beställde in tre "små"rätter var, jag beställde in kycklingfilé med gucamole och tortilla, räkor i vitlökssås och calamares, alltså friterade bläckfiskringar. Men vi var små smarta så alla delade på rätterna, så helt plötsligt fick man smaka nio olika rätter. Hela dagen har det varit underbart väder, solsken och lite blåst, perfekt enligt mig och så är det ju alltid trevligt och få umgås med pappa och hans "E"! Orvis har verkligen varit med hela dagen, sparkat och rört sig där inne hela tiden, så himla mysigt.

image124


Jag vet inte vad som händer ikväll, "K" är ute på krogen med sina vänner och jag blir nog bara hemma ikväll. Vi har en hel del att göra imorgon, ska kanske fika med en gammal bekant till oss som också väntar barn, sedan hade vi tänkt och kanske åka ut till Barnens Hus i Nacka + att vi har minst en lägenhetsvisning och gå på imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ahnna

Hej!
Har läst din blogg i en vecka och tänkte nu måste jag ge mig till känna. Underbart att får följa dig i detta. Själv har jag två killar 5 och 16år. Och ska bli faster för andra gången i jan-08. /Ahnna

2007-07-21 @ 23:24:04
Postat av: Anna

Ahnna: Hej. Vad kul att du ger dig till känna, det gör mig glad. Det är alltid kul och veta vilka som läser min blogg. Spännande med två pojkar och en liten till släkting som kommer i januari.

2007-07-22 @ 11:40:01
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0