Nostalgivandring på Södermalm med farmor och syster! (32+6)

Min kära lilla farmor "V" ringde mig imorse och frågade om jag hade lust att ses och promenera på Söder, det gjorde vi mycket när jag var yngre, farmor är född i Dalarna men flyttade som 18-åring ner hit till Stockholm, första anhalten blev Södermalm. Hon berättar ofta historier från förr och jag älskar att gå på Söder med henne, hon vet så mycket om Söders historia. Vi pratade igår om att jag aldrig åkt Katarina-hissen så farmor, jag och syster "I" började dagen med att ta en tur i den berömda hissen, det var ju inget speciellt (förutom utsikten då förstås), men nu har man det gjort, pinsamt egentligen att man är 21 år gammal och har bott i Stockholm hela livet, men man har aldrig åkt Katarina-hissen. Som sagt, vi promenerade runt på vackra Södermalm och tittade på att gamla byggnader och farmor hon berättade vart folk hade bott, hon visade mig b.la. vart Per Anders Fogelström bodde. Vi tog en fika på Ersta sjukhus terass, oj vilken utsikt och riktigt gott kaffebröd! Det har varit strålande väder idag i Stockholm, vi möttes vid 13-tiden och skildes vid 17:30, min rygg var helt utsliten. Men hjärtat var fullt av kärlek, så himla mysigt att umgås med syster "I" (saknade dock syster "M", som hade andra planer för dagen) och farmor. Vi har glott lite i olika antikvitetsaffärer, några kläderbutiker och en och annan leksaksaffär har vi också hunnit med! Är så nöjd med min dag!

image187
(Tatueringen har jag gjort för att hedra min farmor,
 den är bara några dagar gammal på bilden,
därför ser den så skrynklig ut.)

Bilder på kläderna jag shoppade igår + kläderna som "I" köpte i Turkiet och även en tröja som "K" köpte i Riga.

En blå kofta i storlek 56 som jag köpte på Lindex för 69:-


  

Body och mössa i storlek 50, köpta på H&M, bodyn kosta 79,50:- minns ej vad mössan kostade.


 

Body med tillhörande mössa, storlek 52, 49,50:- på H&M.




Body, storlek 62, den fick jag på köpet när jag köpte den blå koftan på Lindex.


 

Byxa, jacka och mössa i storlek 62 som min syster och hennes "Seb" köpte i Turkiet.


Tröja i storlek 62 som "K" köpte i Riga, han blev lite besviken när han kom hem och insåg att Polarn och Pyret finns i Sverige också! Han har koll den mannen! ;)

Kommentarer
Postat av: Samantha

Vilken mysig dag :)
Jag har heller aldrig åkt Katarina-hissen, men det är för att jag är sjukt höjdrädd :p

2007-08-02 @ 12:21:22
URL: http://samss.blogg.se
Postat av: Anna

Samantha: Ja, den var verkligen mysig. Men då är de ju förståligt att du inte åkt den. :-)

2007-08-02 @ 22:24:38
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0