slapparsöndag (31+4)

Eftersom att blogg.se strulade igår när jag skulle posta inlägget så postar jag det idag istället.

Ingenting av det vi tänkt göra blev av, vi kände bara för att slappa och mysa idag, vi har lagat mat och bakat. Sett på film och myst. Vid 21-tiden åkte vi hem till min mamma för att hämta Aisha och Ester som vi ska vara hundvakt åt tills på onsdag. Eftersom att vi inte gjort något speciellt idag så har jag heller inget särskilt att skriva om, så idag så blir det ett kort inlägg.


Jag och "K" har länge pratat om att göra gipsavgutning på magen, har läst på lite olika sajter och de rekommenderar att man gör det någon gång v. 36-37. Jag har funderat på att måla gipsavgutningen i guld och sedan när Orvis får ett eget rum så ska avgutningen fungera som lampskärm. Det är ett häftigt minne, för jag tror jag kommer sakna min mage massor. ♥
Jag längtar så himla mycket efter Orvar, trots att det bara är 58 dagar kvar till den 18/9 så känns det som en hel evighet...




image129
Det här är Aisha, ni ser ju att hon inte är så stor om man jämför med handsken i bakgrunden..

image131
Det här är Esther




Kommentarer
Postat av: Samantha

vad söta dom var :)

2007-07-23 @ 12:45:34
URL: http://samss.blogg.se
Postat av: Pappsen

Läste i bloggen att du var sugen på min pastasås med lax&räkor, den e kanon enkel.
Till fyra personer behövs:
1 stor röd paprika
1 stor rödlök
1-2 vitlöksklyftor
3 tomater (gärna plommontomater)
400 gr rökt lax
1 brk färdigskalade räkor eller kräftstjärtar i lag
1 msk tomatpuré
1 msk Thaichilisås och/eller 1 tsk sambal olek
6 dl grädde eller crème fraîche (valfri %-halt)
salt
grovmalen svartpeppar
Skiva röd paprika, rödlök och tomat så tunt du kan, fräs paprika och lök i olivolja tills det är mjukt men utan att det får färg. Hacka en till två vitlöksklyftor, låt fräsa med kort stund. Lägg i tomatskivorna och låt puttra under omrörning tills allt är lite "grötigt". I med tomatpuré, tahichili/sambal och grädden/crème fraîche. Låt allt puttra tills det har fått konsistens du själv gillar. Salta efter egen smak. Lägg ner laxen och låt såsen koka upp på nytt, drag av kastrullen från plattan och lägg i räkor/kräftor. KLART, så enkelt så gott. Javisst ja, glöm inte den grovmalda svartpepparn som strös på den färdiga såsen.
Bandspagetti blir bäst till och varför inte lite vitt bröd för att få upp det sista av såsen.
Ps. tack för en helmysig lördagseftermiddag.
löv jo

2007-07-23 @ 13:07:52
Postat av: Anna

Samantha: Tack så mycket!
Pappsen/blivande morfar: Åh, tack va snällt. Men det kan ju aldrig bli lika gott som när du gör det. Tack själv för i lördags.
Puss!

2007-07-23 @ 13:37:53
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Chriszy

Vilken cool idé med gipsavgjutning! Skönt med en slappardag ibland. Kram

2007-07-23 @ 23:53:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6207
Postat av: Anna

Chriszy: Jamenvisst ;) Ett minne för livet, och det är ju alltid kul för bäbisen sen och kunna se hur stor magen var när h*n låg där inne. :) Jadå, sådana dagar behövs också! Kram

2007-07-24 @ 00:07:16
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: anna

Vilka söta vovvar! är det puffar? :)

2007-10-25 @ 19:41:12
URL: http://evighet.blogg.se
Postat av: Anna

Anna: Japp, två puffar :D

2007-10-25 @ 19:43:49
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0