solsken, solsken, solsken (30+6)

Nu sitter jag ute på "K"s mormor och morfars uteplats, på Götgatan, alltså mitt i smeten på Södemalm, men man hör inte ett knyst, eller jo, man hör kyrkklockorna slå en gång i timmen.. Helt underbart, solen skiner, Orvis h*n sparkar och så blåser det lite lätt så att man inte blir så jättevarm. Det är precis så här en dag i mitten utav Juli ska se ut i Sverige. Ikväll ska jag åka hem til min far i Blackeberg och äta någon god middag. Min far har tidigare arbetat som kock, så gissa om man var bortskämd med god mat som liten, jag har aldrig ätit halvfabrikat som liten, men nu när man bor i eget så är man ju lite mer slarvig med maten, men jag försöker att äta nyttigt, grönt till allt måltider.

Igår var vi alltså hemma hos min faster, och hon överraskade oss med att ha bjudit in även min farfar och hans sambo på lunch, farfar blev lika glad och förvånad som jag blev, har inte träffat honom sen i April, så nu var det verkligen på tiden. Min faster "M" bjöd på supergod pastasallad (finns det bättre sommarmat??), vi satt ute i deras trädgård och åt. Jag passade även på att leka, busa och mysa med mina kusiner, Tindra (3, 5 år) och Theo (1,5 år). Tindra är så go & försiktig mot magen min, hon vågar knappt röra vid den, men vad hon längtar tills bäbisen kommer. Hon frågar mig hur lång tid det är kvar tills bäbisen kommer, hur förklarar man det för en tjej på snart 4 år? Men hon var iallafall snäll och bjöd mig, "K" och Orvis, på hennes Barbie-födelsedagskalas i november. Och nästa sommar så är vi bjudna till dem så att Orvar kan få bada med henne i deras lilla pool. Rart va? Och vi har det ju så bra jag och "K", vi har fått låna massa grejer av min faster tills Orvis kommer. Vi fick med oss en hel pappkasse med kläder, de första neutrala kläderna, som faktiskt är lite tråkiga att handla. Vi fick även låna en bilbarnstol och en babysitter, och allt eftersom att vi behöver låna saker så kan vi bara fråga dem, kan det bli bättre??



Nu har vi även fått hem skjortan som Orvar ska åka hem i från BB, det är en skjorta som gått i arv från när min pappa föddes, vilket var 1958, så skjortan är alltså 49 år gammal. Jag vet att iallafall jag och mina systrar, mina kusiner Tindra och Theo har åkt hem från bb i den skjortan, jag gissar att även mina två fastrar och min farbror åkt hem i den. Till skjortan ska vi köpa någon body och ett par byxor, även en liten mössa lär ju behövas.

  

(Klicka på bilderna så blir de större)




Lite besviken blev jag allt att det inte var fler som svarade på mina frågor i förrförra inlägget, skärpning nu! Ni får en andra chans... ;)

Imorgon är det återigen dags för ett besök hos barnmorskan, även "K" har möjlighet att följa med, och det är ju extra kul.

Kommentarer
Postat av: pappsen

Tack för en trevlig em och kväll, lika glad i hjärtat varje gång ni varit och hälsat på. Va sa barnmorskan? Orvis käkar och växer som h*n ska? Kommer att bli så stilig i "gammelskjortan" när ni åker hem från BB.
Ha de gott å va rädd om er.
P&K

2007-07-18 @ 09:05:44
Postat av: Anna

pappsen/blivande morfar: Tack själv! :) Ja, h*n kommer vara vackraste bäbisen i stan i den skjortan. Puss

2007-07-18 @ 11:33:09
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Vackrast efter mig ja :) nej, jag skojade bara. H*n kommer nog bli jättesöt! Jag tycker att orvar ska komma ut snart, så man får bjuda "den" på korvar :D haha.

2007-07-18 @ 13:23:17
Postat av: Anna

Lillasyster: Alltid lika rolig! ;)

2007-07-18 @ 14:25:20
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0