tomhet i skallen = bloggsemester? (29+2)

Jag är helt tom i skallen, vet inte vad jag ska skriva.. Har inget roligt/vettigt att skriva om. Blev förkyld i tisdags och det håller fortfarande i sig, det känns som hela hjärnan är inlindad i bomull, kan det kanske vara därför som jag känner mig så seg i skallen? Jag har sett att det är flera bloggerskor som funder på att ta bloggsemester, de har iallafall sina små bäbisar och vaknätter att skylla på, men jag? Jag har faktiskt inget att skylla på..

Idag skickade jag iallafall in ansökan om havandeskapspenning, så nu får jag hålla alla fingrar och tår att jag blir "godkänd" och får vara hemma och mysa med magen och ta itu med alla 1000-tals saker som jag "måste" göra. Det verkar inte hjälpa att folk säger, du behöver inte de, och inte de och inte de, lugna ner dig Anna, allt bäbisen behöver är kärlek, trygghet och bröstmjök... Perfektionist som jag är vill jag att allt ska vara helt perfekt när min älskade och efterlängtade Orvis behagar att komma ut till oss. ♥

Jajuste, jag lovade ju att jag skulle skriva vad jag tyckte om filmen "Transformers", som jag såg i tisdags med mina systrar. För att vara en action-film, så var den bra, action-filmer är verkligen inte min grej. Filmen var mycket spännande, men det var lite mycket pang-pang och slagsmål för min smak. 

image98



Nu har vi alltså gått in i den 30:e veckan, tänkte lägga in lite information om vad som händer med mig och hur Orvar utvecklas. Informationen har jag hittat på www.minbebis.se

Bebisen : Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern.


Du
 : Måttet på livmodern är ca 28-31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.


Kram, kram & på återseende, jag vet dock inte när jag skriver, men håll ut! :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ibland behöver man ju ta semester bara! Och du har ju stormagen att skylla på
;-)
Hoppas du får havandeskapspenning, det fick jag! 2 mån innan BF fick jag halv HP och jobbade halvtid. Och 1 månad innan BF fick jag hel HP och gick hemma hela dagarna :-) Jag jobbade i en butik. Lycka till! kram

2007-07-07 @ 06:30:59
Postat av: Anna

Josefin: Ja, det har du rätt i, ny skyller jag på stormagen! :-)
Ja, jag hoppas verkligen det, jag ser ingen anledning till att jag inte skulle få det. Jobbar ju inom vården med tunga luft och dylikt, + att vi har en boende som är utåtagerande (slåss, sparkars osv). Vad var det för butik du jobbade i? Kram

2007-07-07 @ 09:39:35
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Tojjan

Shoo mamman!
Du är så rolig, du skriver i din blogg att du inte har något att skriva. haha,´men de är alltid lika kul att skriva.
Mår du bättre? Du såg halvpigg ut i Ons. Jag kan bjuda på treo om du vill :P
<3

2007-07-07 @ 16:48:00
Postat av: Anna

Tojjan: Men jag har ju typ inget å skriva om :) Jadå, jag mår bättre, snuvan sitter i och så har jag fått hosta :(

2007-07-10 @ 09:26:03
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: sandra

hoppas du får gå hemma :) men det blir långsamt det med men skönt är det.

2007-07-10 @ 13:15:33
URL: http://www.metrobloggen.se/snartungmamma
Postat av: Anna

Sandra: Ja, det hoppas jag med.. Tur att det är sommar, det är inte leka segt som att gå hemma under typ hösten :)

2007-07-10 @ 13:31:54
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0