Barnmorskebesök & läkarbesök (27+6)

Idag hade jag återigen tid hos MVC, allt gick bra, vi mätte magen, kollade blodtryck, lyssnade på hjärtat och så fick jag även göra ett extra ultraljud (för bäbisen har inte sparkat sen i torsdags, vad jag har kunnat känna iallafall, men det kan mycket väl vara för att jag har haft mycket att göra i helgen och inte haft många lugna stunder). Magen har växt 3 cm. sen vi var hos barnmorskan sist, så nu ligger Symfys-fundus måttet på hela 26 cm, precis som det ska. Mitt blodtryck var lite högt, men det var ingen fara. Fosterljudet låg på 144 slag/minut.
Hos läkaren blev jag sjukskriven 50% tillsvidare, men jag tror tyvärr inte att jag kommer orka jobba så mycket som 50%, jag har ju inte jobbat något under hela juni men ändå har jag riktigt ont i ryggen hela tiden. Men, men, jag ska inte klaga, jag mår ju jättebra annars.
På ultraljudet såg allt bra ut och jag fick se den lill*s ansikte och benen som sparkade riktigt ordentligt, när jag låg där så sparkade bäbisen äntligen! Jag blev så glad att återigen känna de där starka sparkarna!
Den 18/7 har jag nästa tid hos MVC.


Imorgon har jag planerat att gå ner till Hökarängsbadet för att sola och bada med min vän "V", så jag hoppas verkligen att det är lika fint väder imorgon som det har varit idag.

image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0