Mycket trevlig midsommarhelg! (27+5)

Midsommarafton var mycket trevlig, vi började firandet med att äta sill-lunch. Vid 18-tiden gick vi över till grannarna där blev vi bjudna på välkomstdrink och lite tilltugg, sedan tändes grillarna, vi grillade grillspett och potatis och till det hade vi rostade grönsaker. Jag och åt jag drack så mycket så jag trodde minsann att jag skulle sprängas. ;) Efter middagen vart det dags för lite traditionell frågesport och lite andra lekar, frågesporten var jättesvår men de andra lekarna klarade vi av galant. Jag och "K" gick tillbaka hem tidigast (trots att vi var det yngsta paret på festen), jag var verkligen jättetrött, sov som en stock hela natten.
Igår bar det av mot Norrtälje och en kompis (och hans föräldrars) lantställe, där blev vi bjudna på en underbar midsommarlunch, de bjöd på en lax och kavringstårta, ägghalvor med räkor, en matjesröra och sill och potatis, och de andra snapsade, skålade och sjöng riktigt ordentligt. Jag var med och sjöng och skålade i mineralvatten, men lika glad är jag för det, det var jag som var piggast och mådde bäst imorse när vi gick upp.

Efter lunchen bjöds det på ostbricka med kex, värdinnan hade även gjort smält brieost med färsk basilika och tomater, det såg riktigt gott ut, men man får ju inte äta brieost när man är gravid.

image86


Hela helgen har det varit molningt och regnet har verkligen legat i tungt i luften, men vid 20-tiden igår hade det ännu inte regnat en droppe på oss, så jag och min vän "V" bestämde oss för att vi skulle gå ner till vattnet och fiska, men tror ni inte att så fort vi kommit ner till vattnet så började det spöregna. :)



  
(Klicka på bilderna så blir de större)

Dessa tre bilder tog jag igår (med "K"s nya kamera som han fick när han tog studenten), blommorna har värdinnan från igår plockat. Överallt, både inomhus och utomhus stod det vackra blombuketter, i olika färger och storlekar.

Kommentarer
Postat av: Vickan

mm, vi kör in en hel ost i ugnen och äter upp den! jätte gott!

2007-07-07 @ 16:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0