Nu är jag och Orvar tillbaka hemma.. (27+3)

.. Igår kväll vid 23-tiden så landade jag och Orvis på Arlanda, min syster "I" och min älskade sambo "K" kom och mötte mig. Tyvärr så slutade min semester i Finland lite tråkigt, min vän "K" som jag bodde hos åkte ambulans in till sjukan i tisdags för att hon hade fått gallsten, redan i lördags började besvären. Men envis som hon är (sen gör det ju inte saken bättre att hon är finsk heller..) så vägrade hon åka in. Natten mellan måndag och tisdag åkte hon dock in till sjukan, fick medicin och blev sedan hemskickad. Tyvärr så blev hon bara sämre och sämre så på tisdags-eftermiddagen vart det åter igen dags att åka in till sjukhuset, men då var det ambulanstransport som gällde.
Igår blev hon opererad, inte nog med att hon hade fått gallsten så hade hela gallan blivit inflamerad (om jag fattat det hela rätt, det är krångligt med alla finska sjukdomsord, haha). Hennes infektionsvärde (direkt översatt från finskan, vet inte om det heter så på svenska) var på över 180, hos en vuxen människa ska det ligga på under 10. Eftersom att operationen kom så plötsligt igår så hann jag inte säga Hej Då eller tacka för att jag har fått bo hos henne, därav  planerar jag att åka tillbaka dit redan i Juli. Båda mina systrar, "I" & "M", hoppas jag vill/kan följa med, även "I"s pojkvän "S" hoppas jag kan följa med, självklart ska även min "K" följa med, vi tar bilen för vi ska hämta hem en barnsäng som finns hos min kusin i Finland och så ska vi även få lite kläder.

Idag åker jag och "K" ut till Nykvarn, där "K"s mormor och morfar har lantställe, där ska vi fira midsommar (för 3:de året i rad). Jag ska fira riktigt ordentligt, jag har köpt ett alkoholfritt vitt vin som jag ska smutta på ikväll, en massa jordgubbar ska jag passa på attäta också!!! Hoppas att det blir lite finare väder bara.

image82



image85

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.minbebis.com/forum2/printview.php?t=3396&start=15
Om du inte hört om detta på radion/tv så vet du nu, men du kanske bara äter ekologiska jordgubbar de är OKEJ! =)

2007-06-23 @ 17:13:23
Postat av: Anna

I know!

2007-06-24 @ 14:58:31
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0