Studentfirande, bortglömd kamera och en oerhört trött mamma. (25+3)

image46


Åh, vilken underbar dag det har varit (inte bara p.g.a. det underbara/men oerhört varma vädret). Vi har firat "K" med pompa och ståt. En massa presenter fick han, pengar (nästan 9000:- den bortskämda lilla skitungen!) + presentcheckar på bensin (vi kan nästan åka hur långt som helst), en kamera fick han av sin mormor och morfar, han fick jättefina vinglas från Ittala och ett rött vin. "K" fick även två Musse Pigg ölglas (de som L. Åberg har designat, tyvärr har jag de två redan så vi får hoppas att de går att byta), av mig fick "K" en laddare till sin bärbara dator (så nu kan jag blogga jämt och ständigt hemifrån plus att jag kan förgylla bloggen med bilder), jag vet att det var den mest oromantiska presenten man kan få, men men, ekonomin lär ju inte vara på topp i höst så jag får passa på att spara lite nu.. Jag är verkligen glad och stolt över att "K" klarat skolan så bra, det har varit kämpigt att leva på bara en inkomst. Så många gånger har "K" nästan gett upp och tänkt hoppa av skolan, men jag hoppas verkligen att han tycker att allt slit varit värd denna dag.


Smörgåstårtan blev jättefin, men tyvärr var den mindre god. Alla gästerna tyckte att den var jättegod så jag får hoppas att det bara var jag som var kinkig.
Tyvärr glömde jag kvar min kamera på festen så jag kan inte lägga in några bilder, men jag borde få hem kameran imorgon och då ska jag om jag orkar och hinner lägga in nya bilder.

Imorgon ska jag ta det lugnt, är verkligen trött nu. Ska väl kanske gå ner till Hökarängsbadet och sola en stund. Jag måste även börja packa inför måndag.

I helgen har jag min lillasyster "M" här på besök, eller rättare sagt, jag är "barnvakt" (hon är 15 år gammal, haha).
Mysigt att ha henne som sällskap hela helgen. ♥
 Min mor och hennes "I" är i Turkiet, därför är jag också hundvakt som jag skrev i gårdagens inlägg..

Sov gott, jag lär ju iallafall somna ovaggad.

Kram kram/ den trötta men glada mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0