Studentfirande och barnmorskebesök (24+4)

Igår så var vi alltså hos barnmorskan, mätte magen, kollade järnvärde och fick lyssna på den lill*s hjärta. <3

Magen var 23 cm (lång?!), precis på "normalhetskurvan", skönt att höra, jag som känner mig så stor.. Järnvärdet var inge vidare så nu måste jag börja med järntabletter, det är antagligen för att jag har dåligt järnvärde som det har känts som att jag ska svimma. Hjärtljudet lät jättebra, idag fick även "K" vara med och lyssna. 140 slag/minut så lite snabbare än i måndags.

Efter besöket så åkte vi till min vän "V"s skola och var med på hennes utspring, gud vad glad man blir när man ser alla glada studenter. Helt ofattbart att det är hela två år sedan jag tog studenten, jag kan ju tillägga att det var den absolut bästa dagen i mitt liv hitills. Hade så jäkla skoj och perfekt väder! :)

Vi blev stoppade av polisen vid skolan, "K" fick blåsa för alkoholtest+lite annat, så ville konstapeln veta vem bilen står på. "K" svarar, antingen står den på mig eller min morbror (vi har precis köpt bilen, så han visste inte om registreringen för ägarbyte hade gått igenom). Poliskonstapeln gick iväg för att kolla, kommer tillbaka efter en lång stund och frågar vad "K"s morbror heter, "K" svarar, då säger polisen; men det där stämmer inte.. Alla vi som satt i bilen vart ju skitskraja, "K" börjar fnissa lite småhysteriskt.. Till slut frågar "K" vem bilen står på, jo, den står på någon i LYCKSELE?!?!?! Nejmen det stämmer ju inte svarar "K". Polisen går iväg för att ringa bilägaren i Lyckelse, han kommer till slut tillbaka och säger bara, ojdå, jag hade visst knappat in fel registreringsnummer. Ni kan åka nu. "Tack som fan din ohyggliga jävel som inte ens kan be om ursäkt för misstaget"... tänker jag tyst för mig själv. Orka säga något till honom, då åker man väl in i fängelse, det skulle se bra ut. Tjej, 21 år, gravid i sjätte månaden & kåkfarare...

Vid 17-tiden så var det dags för studentmottagning hemma hos "V" i Örby. Där bjöds det på underbar italiensk buffé och till efterrätt var det glass med svenska jordgubbar (jordgubbar som har blivit min nya grej, jag bara älskar det och kan äta hur många som helst). Av mig och "K" fick "V" örhängen i guld, hon blev väldigt glad för hon har inga riktiga örhängen, bara sådana som kan köper för 39,50 på H&M.  Vid 21-tiden så åkte vi in mot stan och Södermalm för att fira ännu lite mer. Vi satte oss på ett ölhak och satta och snackade och hade trevligt. Självklart drack jag bara Ramlösa, och alla tyckte så synd om mig för att jag inte fick dricka.. Men jag kan ju säga att det bara känns bra att inte dricka, man behöver aldrig ha "dagenefterångest".. Superskönt! Vid 2-tiden begav vi oss hemåt (eller snarare sagt så sov vi hemma hos "k"s mormor och morfar som bor på Söder). På vägen hem så mötte vi lite kompisar till "K" som vi stod och prata med, en av hans kompisar "T" började mysa med min mage och det riktigt ordentligt. Han klämde och kände,  sist vi såg honom (han var då nykter) så sa han inte ett knyst, han sa inte ens grattis.. Konstigt vad alkoholen gör med folk. 
Jag stupade i säng, likaså "K" när vi kom "hem". 

Idag har vi massor att göra, vid 17-tiden ska vi på middag hos min syster "I" och hennes "S". Mys!! <3

Den 25/6 ska vi till barnmorskan nästa gång, då ska jag även få träffa en läkare för mitt onda i ryggen, känns som en hel evighet dit. Men barnmorskan tyckte det var bättre att vi fick träffa Mvcs läkare än någon på typ vårdcentralen. JaJa, jag ska ju snart vara lite ledig så jag hoppas jag hinner vila upp ryggen liten. 

Nu ska jag ut i det vackra vädret och lapa lite sol! 

 
image40


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0