Idag har jag fått höra Orvars hjärtljud. (23+6)

Eftersom att bäbisen har sparkat mindre (alltså färre gånger) och svagare sedan i torsdags så har jag varit orolig till och från hela helgen. Så idag ringde jag till barnmorskan och fick tid kl.15.45 för att få lyssna på hjärtljuden och se att allt var bra.

Lunchade med min mamma idag och sedan var jag och shoppade lite kuddar till mitt kuddhav. Jag borde allt ta en bild på våran mysiga säng och lägg in här. Eller vad säger ni?

Barnmorskan och jag pratade en stund om att jag varit orolig och hon tyckte det var bra att jag ringde, man känner sig lite vad ska man säga... Nästan som om man är graviditets-hypokondriker... Minsta lilla grej så blir man orolig. Men det är väl så här det är att vara mamma?.. Vad vet jag?!..
För att återgå till hjärtljuden så låg de på 136. (Ett tecken på att det är en pojke, men struntsamma). Christina, barnmorskan, sa att allt lät bra och helt plötsligt hör man världens duns, då var det lilla Orvis som sparkade. Åh, mitt älskade lilla barn. <3

Christina berättade även att babyn kan ha hittat en ny favoritpositon, så att han t.ex. ligger och sparkar mot ryggen eller uppåt. Åå, det var såå skönt att höra att allt var väl.

På fredag den 1/6 så ska jag och "K" dit igen och då ska vi börja mäta magen, väga mig och ta lite blodprov.

Kram kram/ den glada och lättade mamman

Kommentarer
Postat av: v-by

Är jätte glad för eran skull :) Ni kommer få en jätte söt liten unge :)

2007-05-28 @ 23:42:52
Postat av: Anna

HaHa. Ja, vi får hoppas det. H*n lär ju bli rödhårig iaf :P

2007-05-29 @ 08:09:41
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: josefin

Jag var också grviditetshypokondriker... ringde till sös förlossning och grät en morgon när jag hade fått för mig att jag hade urinvägsinfektion och det kunde vara farligt för barnet.. (jag hade inte det visade det sig) Bättre att ringa en gång för mycket än att vara orolig!

2007-05-29 @ 13:59:06
URL: http://merbarntankar.blogg.se
Postat av: Linn

Jag var också och lyssnade på min bebis idag. Otroligt att man kan bli så lycklig av att höra dessa hjärtslag.. Lycka till i fortsättningen.

2007-05-29 @ 14:24:22
Postat av: Anna

Josefin: Ja, det var precis det min barnorska poängterade att ring en gång för mkt än en gång för lite. Är du likadan nu fast att du är nojig så fort Alvin piper?
Linn: Ja, särskilt när man har varit orolig att allt inte stått rätt till.

2007-05-29 @ 15:13:38
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: josefin

Nej, jag är rätt cool faktiskt :-) Men så är han en ovanligt glad och nöjd bebis. Men när han gråter så vet jag alltid hur jag ska "fixa det", jag vet alltid om han vill ha mat, närhet eller sömn - det hörs på något sätt på skriket. Däremot har jag lite ångest över att vi ska ha barnvakt den 16 juni... känns jobbigt att vara ifrån honom för första gången. Men det ska nog gå bra.

2007-05-29 @ 15:20:37
URL: http://merbarntankar.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas att det blir så "lätt" för mig med då! :) Vad ska ni göra den 16:de då?

2007-05-29 @ 15:59:39
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: josefin

Fira vår allra första bröllopsdag! Men egentligen är det den 17:e, men vår favvorestaurang är stängd då...

2007-05-29 @ 16:11:59
URL: http://merbarntankar.blogg.se
Postat av: Anna

Kommer ihåg nu när du säger det. Så mysigt :)

2007-05-29 @ 17:13:22
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0