Nu påminner bäbisen mig mest hela tiden att h*n finns där inne.. :) (22+1)

.. Inte för att det behövs direkt, jag älskar den lill* där inne och vill bara att den ska komma ut till mig och "K" nu. Jag hoppas att "K" känner likadant. Få mysa med sin alldeles egna lilla bäbis. <3 Mamma och Pappa älskar dig!
Så fort jag ligger eller sitter så sparkar och knölar bäbisen där inne i magen och det känns lika häftigt varje gång. Jag önskar att alla killar kunde känna hur det verkligen känns, jag tror inte att de fattar hur jäkla coolt det verkligen är.

Igår så var jag nere i Farsta centrum och solade, passade även på att köpa en liten badrock (alltså en sån där handduk med "flik" för huvudet) från "Kappahl" till bäbisen. Det är alltså andra saken jag köper till vårat lilla kryp, har köpt en jacka med tillhörande byxor för länge sedan. Min mamma har inte direkt legat på latsidan vad gäller att köpa saker till bäbisen, när mamma fick reda på att hon skulle bli mormor var hon i Dubai och redan då köpte hon fem stycken bodys och ett gosedjur. Sen har hon köpt både tofflor och en snuttefilt. :)
Igår kväll var jag med min far och mina två systrar på inspelning av programmet "Extra Extra", har inte skrattat så mycket på länge. Hoppas bäbisen tyckte det är kul att ha en lättroad mamma.

Om bäbisen föds den 18/9 (då den är beräknad till) så har Orvar namnsdag den dagen, så nu går bäbisen under smeknamnet Orvar i familjen :)

Idag så hade jag storstädning hemma, så nu är min rygg helt slut. Tur att jag bara behöver sova lite så går ryggontet över.
Ikväll så har jag varit hemma hos min mor och fxat grejer till bröllopet och så var vi ute på restaurang och åt, lite som en mini-möhippa. :)



Igår gick jag och Orvar in i 23:e veckan, tänkte lägga in lite information om vad som händer med mig och hur bäbisen utvecklas
(texten är tagen från sidan www.gravid.se)

Din mage blir större och desto mer påverkar den din matsmältning. Vissa kvinnor kan dras med förstoppningsproblem eller halsbränna. Halsbränna kan du själv försöka lindra genom att äta många små mellanmål istället för färre rejäla måltider. Ta gärna en lätt promenad efter maten för att hjälpa matsmältningen på traven. Nu går det att känna (palpera) barnets olika delar genom bukväggen. Det kan smärta i sidan av magen, det är livmodersmuskeln som töjer sig. Smärtan bör försvinna efter vila. Nu brukar sammandragningarna (förvärkarna) bli påtagliga. De tar tag om barnet och masserar det.

Ditt barn är ca 20cm långt mellan huvud och stjärt och vikten omkring 600g. För varje dag som går ser kroppen mer proportionerlig ut. Barnet börjar se ut som en fullgången bebis, men fortfarande kan man urskilja skelett och organ genom huden.

Innerörats ben har hårdnat och då hörseln blivit skarpare kan barnet särskilja olika ljud, såväl inifrån som utanför din kropp. Tänk dig hur bullrig din kropp är. Magen bubblar, hjärtat bankar och blodet forsar. Ditt barn kommer att känna igen din röst på tonläge och rytm när det föds. Prata gärna med det så mycket du kan redan nu. Då forskning visat att barnet i magen lättare uppfattar djupa manliga röster än höga kvinnliga, är det lika viktigt att pappan pratar mycket med det ofödda barnet. Det kan mycket väl hända att du får en spark till svar och du stimulerar även nervsystemets utveckling.



Näe, nu är det minsann dags att gå och lägga sig. Tyvärr funkar fortfarande inte internet hemma, det är därför jag inte lägger in några nya bilder för jag har alla fotona på den datan, men problemet ska snart vara åtgärdat. Hoppas jag....

Kram kram/ Den trötta blivande mamman

Kommentarer
Postat av: pappsen

Du e ju för gullig älsklingsA.
Kram på "A" "K" och Orvar

2007-05-21 @ 13:05:57
Postat av: Anna

Pappsen/blivande morfar: Tack så mycket!
Pussar tillbaka till dig från både mig och Orvar!

2007-05-21 @ 17:58:03
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0