Pojke eller flicka?

.. "K" gissar på att vi får en pojke. Jag har ingen aning om vad vi ska få. Min mor, min far och mina systrar tror/hoppas det blir en flicka. Resten av släkten/vännerna kallar den där inne för Han/Orvar.. Själv  hoppas jag att det blir en liten flicka. Men självklart är det allra viktigaste att det är friskt litet barn!

Som sagt så har jag väldigt tråkigt idag, hittade en sida på internet www.minbebis.com där man kan jämföra tecken på kön. OBS DETTA ÄR DOCK SKROCK!!!


TeckenPojkeFlicka 
Bebisen hickar LiteMycket
Magen

Toppig framåt

Bred åt sidorna
MagenLångt ner Högt upp
Din hud Torr Mjuk
Ditt hår Tjockt & glansigt Tunt & matt
Bebisens hjärtljudUnder 140/min Över 140/min
Illamående de 12 första veckorna NejJa
Sover på

Vänster sida

Höger sida
Hormon rand Tydlig rand Ingen rand
Du är sugen på Sött Surt& salt
 

Förklaring till mina svar:
- Har inte kännt bäbisen hicka en enda gång.
- Magen är toppig, vad jag själv kan se så är magen inte bred åt sidorna (iaf inte mer bred än vad jag var innan)
- Magen sitter helt enkelt långt ner
- Huden är mjuk, men torr i pannan + att jag fått något utslag på hakan :(

- Håret känns tjock och glansigt, blir fort fett. I vanliga fall är mitt hår tunt och matt.

- Har inte hört bäbisen hjärtljud, får förhoppningsvis höra dem på fredag.

- Ja, jag mådde illa, klarade inte av lukter och sånt, men förstod inte att jag var gravid.

- Sover, är det mig eller bäbisen det gäller? Jag rör mig hela tiden i sömnen och bäbisen har jag ingen aning om.

- Rand har jag inte fått någon och "K" hoppas att det inte kommer någon heller ;)
- I början var jag sugen på salt (särskilt lakrits) nu är jag mest sugen på sött.

Det blev "tyvärr" oavgjort. Tråkigt värre... Så ännu finns det hopp att det är ett litet flickebarn där inne i magen! <3


Kommentarer
Postat av: josefin

Jag hade en jättestark rand på magen. Jag var bara sugen på salt och surt, inget sött alls. Och magen hickade konstant, minst en gång om dagen. Och det blev världens finaste pojke!

2007-05-27 @ 21:06:05
URL: http://merbarntankar.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, du ser hur det kan gå! :) Men jag har nu lite hopp att det ska vara en flicka. Visste ni innan födseln vad det var för kön?

2007-05-27 @ 21:17:47
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh man är ju sååå nyfiken! På mig stämde inte skrocken, det blev en tjej fast vi annars var säkra på att det skulle bli en kille.Jag blev jätteförvånad!Samtidigt är det som julafton, man vet inte vad som finns i paketet och kan knappt vänta innan man kan öppna det :)

2007-05-27 @ 21:18:43
URL: http://barnkarusellen.blogspot.com
Postat av: Anna

Johanna: Ja, det är så himla spännande, tycker det är lite tråkigt med folk som gör köns-UL. :P Men det är ju självklart upp till var och en. Samtidigt som jag gärna vill veta så vet jag att så fort jag fått höra vad det är så skulle jag ångra mig. Jag tjuvtittar ALLTID på mina julklappar innan julafton och tvingar t.o.m. "K" att tjuvöppna sina. Usch, onda människa! :)

2007-05-27 @ 21:38:08
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Johanna

Mitt inlägg försvann tror jag? Nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev :) Nytt försök:
Vi var helt säkra på att det var en kille och ut kom en tjej :) Det är så spännande att få se vem som gömmer sig i magen!Lycka till med allt!!

2007-05-27 @ 21:54:30
URL: http://barnkarusellen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Guud vilken virrpanna jag verkar va!Nu ser jag ju båda inläggen *skäms* haha.
Ja jag är också en "tjuvtittare" haha. men som du skrev- det är värt att vänta utan att tjuvtitta denna gång!:)
(Men jag måste erkänna att jag tittade väääldigt noga på ul-bilderna som man fick vid rutin ultraljudet) :)

2007-05-27 @ 21:58:33
URL: http://barnkarusellen.blogspot.com
Postat av: Anna

Johanna: HaHa, det är lugnt :) Ja, jag skulle bli så besviken på mig själv om jag "tog reda på" vad det är för kön på våran älskling. På våra UL bilder är det helt omöjligt att se kön, som tur är! :)

2007-05-27 @ 22:24:01
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0