framsteg.

Efter våran resa till Finland har Saga blivit väldigt "bortskämd". Hon sover på mig om nätterna och nästan all vaken tid måste jag underhålla (sjunga, prata, göra roliga miner b.la.) Saga, enda gången hon kan ligga för sig själv är på skötbordet, igår låg hon i närmare 30 min & lyssnade till sin speldosa & luftade rumpan lite. Jag passade på att ringa min far & snacka lite goja. (självklart står jag brevid skötbordet & pratar i telefon OM nu någon skulle tro något annat). Nåja, tillbaka till framstegen, igår kväll tänkte jag gå & lägga mig redan kl. 19, men Saga var kinkig & hade ont i magen, hon har haft problem med bajseriet de senaste två veckorna. Kim var så snäll så han gick ut på promenad trots att han missade en del av fotbollen. Men inte kunde jag sova för det, jag låg & lyssnade efter hissen & när mina älsklingar skulle komma hem.. Saga sov under hela promenaden, men så fort hon kom innanför dörren vaknade hon. Efter en massa vaggande, lite sång, en hel del vyssande & tårar både från mig & Saga (jag var så trött & tyckte så synd om mig själv, så jag grät en skvätt, det hjälpte..) Vid 12-tiden inatt kom jag äntligen i säng, och jag provade att lägga Saga brevid mig & det funkade, fram till första amningen sov hon brevid mig.  (= framsteg 1.) Imorse när Saga var nyammad, pigg & hade fått en torr blöja låg hon i säkert 15-20 min. i sitt babygym & pratade med sina leksaker, jag hann både koka kaffe & bre mig en smörgås innan hon var nöjd och ville komma upp till mig (= framsteg 2.)

Nu har jag även bestämt vad Saga ska ha för party-outfit på lördag. Om ni vill ha en liten förhandstitt på den får ni hojta till.

image745

Min älskade lilla solstråle.


 


P.s. Saga tömde magen imorse, så förhoppningsvis så får hon inge ont i magen ikväll. Dessutom så ska hon bada ikväll & då brukar hon somna tidigt & sova fram till första amningen.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hihi =)
Inte mycket tid till sig själv när man har en liten hemma. Men det är bra att du är hos henne hela tiden och ger henne trygghet =) Några vi känner lägger ifrån sig deras bebis så fort dom kan och orkar inte underhålla den, följden är att den får ligga där och skrika och dom skyller på massa andra saker än att den vill ha uppmärksamhet. För visst behöver bebisar uppmärksamhet hela tiden?! =)
Ha det bra! kramkram

2007-11-22 @ 11:56:08
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Fia

De vore kul att få se hennes outfit:)Kram!

2007-11-22 @ 14:59:17
Postat av: Nathalie

Såklart det vore kul att se hennes outfit!

2007-11-22 @ 15:01:10
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Wanja

Klart att man är nyfiken på outfiten!!
kramar kramar

2007-11-22 @ 22:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0