Hunny Bunny.

image752
Min fina lilla tjej.

Bilder från kalaset idag kommer så fort tid och ork finnes.

Måste bara skryta lite.. Efter lite "påtryckningar" av pappa och hans sambo att vi måste få Saga att sova för sig själv om nätterna (hon får gärna ligga i våran säng, men inte på mig) + att hon måste lära sig att sova för sig själv på dagarna (den senaste 2-3 veckorna har hon fått för sig att hon ska sova i min famn hela dagarna, när vi är utomhus med vagnen så duger den fin fint.). Så ikväll när vi kom hem badade vi Saga, sen fick hon mat och vid 20.30 la jag Saga i våran säng, inbäddad i ett av våra stora täcken, sen låg jag och sjöng och smekte henne på kinden och magen om vartannat. Saga grät en del och efter en stund bytte Kim av mig. Men efter en timme så sov hon, så nu har hon legat i snart 30 min. och sovit själv (dock somnade Kim brevid henne).

Det känns så skönt att vi äntligen tagit tag i det här, vi kommer antagligen få kämpa en hel del med att få det här att funka, men det är det absolut värt! Ju äldre hon blir, desto svårare blir det ju att vänja henne av med hennes vanor. Det vore himla skönt om hon/vi fick in lite vettiga kvällsrutiner också, nu bestämmer fröken S. allt här hemma.

Tack pappa & Eva för den puschningen jag fick idag (många andra har sagt att vi "måste" ta tag i det där att Saga sover på mig om nätterna) men era ord idag fick mig att verkligen bestämma mig!

Kommentarer
Postat av: Emma

åååh,gullig bild! =D hoppas det funkar med lillen! =) ha en bra fortsatt kväll

2007-11-24 @ 22:30:39
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Pappsen/Morfar

Skönt att det går åt rätt håll. Tack för igår, mysigt att få ha er som nattgäster. Ida var SÅ nöjd med gårdagen :)

Haa de gott och va rädd om er.
Puss&Kram

2007-11-25 @ 09:34:05
Postat av: Malena

Va duktig hon e lilla tjejen :D Hoppas det fortsätter i samma riktning så du slipper ha henne sovandes på dig! men det fixar ni säkert :D

Var verkligen kul att träffa er alla igår :)

Ha det bra

kram

2007-11-25 @ 09:48:34
URL: http://nicolesjobeck.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ja, visst är det skönt när man väl bestämt sig för att det räcker! Nu i efterhand är jag jäääätteglad att vi bestämde oss och höll oss till det vi sa, för tänk om Vincent vägrade somna själv nu när han är 8 månader... Kan inte ens tänka mig hur mycket svårare det hade känts!

2007-11-25 @ 17:27:17
URL: http://meandmymen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0