Allt kretsar kring städning & sömn, otroligt intressant..

Igår kväll vid 21-tiden fick jag äntligen tid att ta tag i veckostädningen, det var första gången sedan Saga föddes som jag storstädade lägenheten, det känns så himla skönt att veta att man i princip kan äta mat ifrån golven nu. Särskilt nu när vi flyttar runt vagnen i lägenheten så är det extra viktigt att hålla rent.
Saga har sovit bra den senaste tiden, hon vaknar tidigt om mornarna men de dagar vi är hemma och inte har några planer tar vi igen förlorad sömn. Det gäller både mig och Saga, det är så skönt att jag kan lägga mig ner och sova under dagtid, vet flera nyblivna mammor (även "vanligt" folk med) som har jättesvårt att kunna koppla av så mycket under dagtid. Oftast somnar Saga någon gång mellan 21-24 på kvällen, sedan vaknar hon och ammar vid 2-tiden, nästa gång vaknar hon vid 4-5-tiden, varannan dag går hon och Kim ut på en morgonpromenad så att jag får sova en timme ostört, det är guld värt! Vissa dagar somnar vi om och går upp vid 7-tiden och vissa dagar går vi upp ännu senare.

Vi har inga planer för idag, måste kila ner till Farsta en stund och köpa några par lite tjockare strumpbyxor, vi får se vad resten av dagen har att bjuda på. Vi ska strax äta frukost (Saga ska bara få lite "mellis" innan) och efter det åker Kimpa ut till landet för att laga våran bil som säckade ihop i torsdags, startmotorn kraschade, så det var bara till att köpa en ny startmotor och det var verkligen en utgift vi hade sluppit, just nu iallafall.


Nu önskar jag och Saga er en riktigt mysig lördag! Vad har ni för planer idag?

Kommentarer
Postat av: Fia

Detsamma önskar jag er!Jag ska försöka hitta ett par stövlar tänkte jag, men annars inget planerat direkt.Kram

2007-10-20 @ 10:39:43
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Ahnnaa

Jag hade planer på att städa, men är sjuk. Har feber och orkar inte så mycket. Gott att inte ha en massa måsten på en lördag. Ha en go dag ni också!

2007-10-20 @ 13:44:20
Postat av: Anna

Fia: Hitta du något snyggt? Mina favorit stövlar nu i höst kommer faktiskt från skopunkten, 349:- har jag för mig att de kostade, som hittat ju! Kram.
-
Ahnna: Nejmen, va jobbigt att du gått och blivit sjuk! :( Skönt du slipper städningen iaf! HaHa, dessvärre måste du ju ta tag i den någon annan dag... Ja, verkligen skönt att det inte är massa måste under helgen. Kram

2007-10-20 @ 18:01:16
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0