En massa tutt-snack och några tips.

Natten till igår var ganska kaosartad, Saga sov som en stock nästan hela kvällen i lördags, jag var superdupertrött så jag gick och la mig mitt under Beck-filmen, det är verkligen inte likt mig, jag brukar annars sitta uppe hela nätterna + att jag älskar Beck, skulle aldrig somna till en Beck-film. Men nu är jag småbarnsmamma och ingenting är sig likt här hemma. Iallafall, så fort jag lagt huvudet på kudden började Saga att gny, gnyandet gick till slut över i skrik, så jag gick upp, ammade och la mig igen, men Saga var mer eller mindre missnöjd (& klarvaken) hela natten. Jag och Kim turades om att ta henne, men jag sov inte en blund medans Kim den lyxputten, han kunde iallafall sova när det var min tur att ta Saga. Vid 3-tiden fick jag nog och tog en kort barnvagnspromenad med Saga, kvarteret runt bara, längre vågade jag inte gå och Saga sov som en stock (trodde jag.....) efter 10 minuter vaknade hon igen.

Jag ringde och avbokade med min kära far och älskade lillasyster som skulle komma över på fika. Jag gick till slut upp vid 11-tiden, har ingen aning om hur "många" timmars sömn jag och Kim fick natten till igår. Nåja, vi åkte till Handens centrum för att käka lite lunch med Camilla, Rickard och deras lilla fina Nicole på 5 månader, det var jättemysigt. Jag passade på att lyxa till det riktigt ordentligt, jag köpte mig en riktig lyxBH på Triumph, dyr och skitful ärligt talat, men ack så skön & brösten får fin form, suveränt, nu för tiden känns de antingen som två tömda Ica kassar för att i nästa sekund kännas som två Ica kassar fyllda med vatten, suck..
Jag fick iallafall proffisonell hjälp med att hitta rätt storlek, har gått runt i fel storlek i många år kan jag säga, både på "omfånget" och på kupstorleken, den nya bh:n sitter som ett smäck. Och det allra roligaste är att omfånget var mycket mindre än vad jag vanligtvis köper, så jag kände mig faktiskt ganska smal. Men vet ni kvinnliga läsare, ja, ni manliga läsare (inte för att jag tror att ni är så vansinnigt många, typ farfar och pappa..) får också ta del av denna informationen, ja, vet ni att BH-storleken ändras ungefär 15 ggr. under en livstid, men inte sjutton finns det väl någon kvinna som byter storlek på BH:n så många gånger? Så nu uppmanar jag er att gå till en riktig bh-affär, få hjälp med att hitta rätt storlek och sedan, njuuuut av era snygga bröst. Kan ju passa på att påminna alla om att känna igenom sina bröst också, rekomendationerna är ju att man ska känna igenom brösten efter knölar eller "annat som inte hör dit" minst en gång i månaden och helst efter mens.. 
Nu är det ju snart löning och jag tycker att alla ni läsare ska unna er en riktigt snygg BH från en "riktig" BH-affär med proffisonell personal.

När vi var klara i Handen och skulle åka hemåt fick både jag och Kim (mest Kim faktiskt) jättedåligt samvete över att vi avbokat med pappa och syster för att vi inte orkade ta emot besök & ändå rände vi i centrumet i Handen, så vi ringde och frågade om inte vi kunde få komma förbi hos dem och passande nog så bjöd de in oss på middag, det bjöds på tacos. Mumsfilibaba!
Till slut så var vi hemma vid 21-tiden (efter att ha tänkt igår morse att vi bara skulle vara hemma och ha en riktig mysdag, men icke..) och då stöp vi alla tre i säng, pratade en stund och sen somnade vi alla tre som stockar. Jag och Saga vaknade nu ni vid 1-tiden, så Saga är nyammad och nu ligger hon är på min mage med stöd av amningskudden (Guds gåva till nyblivna småbarnsföräldrar, den funkar även suveränt när Saga ligger hos Kim och han vill ha båda händerna fria för att kunna spela tv-spel) och håller på att somna in, men ibland tittar hon upp och verkligen kikar så att jag är kvar... Älskade barn...


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag har tänkt på det där faktiskt. Såfort jag har slutat amma ska jag unna mig en RIKTIG bh!

2007-10-22 @ 09:34:32
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Ja, har nu verkligen insett att BH är något som man ska lägga ner lite pengar på, jag har faktiskt tänkt att göra så att jag köper en BH i månaden ett tag framöver så att det inte blir en så stor klupsumma..

2007-10-22 @ 14:27:37
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Cecilia

vilken otroligt söt film!

2007-10-22 @ 15:45:58
Postat av: Anna

Cecilia: Tackar!:)

2007-10-22 @ 16:22:33
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Malena

Hehe så söt hon e då :D Vilka roliga grimarser hon har för sig!

2007-10-22 @ 17:18:13
URL: http://nicolesjobeck.blogg.se
Postat av: Anna

Malena: Hon är en riktig liten teaterapa. Hur mår Nicole idag?

2007-10-22 @ 17:23:07
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0