Firstwheels vs. Emmaljunga

Gahh, jag blir tokig. När vi kom till Babyland och provkörde City Eliten så kändes den väldigt ranglig, så vi tittade lite på en Emmaljunga City Cerox 360, och jag blev kär! Nu går hjärnan på högvarv, vilken vagn ska vi köpa? Vad är det för för&nackdelar med de båda vagnarna?.. Som det känns just nu så blir det en Emmaljunga, men vem vet vad jag har bestämt mig för imorgon?

Om vi köper Emmaljungan så köper vi en 07:a i svart och ljusrosa, tycker inte att 08:orna har några fina färger. Helt otroligt att Kim som tyckte att den lila Eliten var för omanlig går med på att vi köper en rosa Emmaljunga.

 - Färgen
 - Modellen

Fördelar med Emmaljungan är att den är lättare & snyggare
Fördelar med City Eliten är att den är liiite mindre (1 cm. på bredden & 1 cm. på längden) och lite billigare.

Jag tror att det blir en Emmaljunga, så känns det nu iallafall.

Har ni läsare några åsikter om dessa vagnar? Vill jättegärna ha hjälp..

Kommentarer
Postat av: Josefin

Man ska gå på sin känsla! Ta Emmaljungan! Den har ju också svängbara framhjul. Men kan man ändra sittdelen så att man har barnet vänt mot sig? Jag tycker de är alldeles för små för att åka framåtvända när man byter till sittdel (vid ca 6 månader). kram

2007-10-13 @ 06:16:54
URL: http://josefinbloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

Josefin: Ja, har haft hela natten på mig att tänka (lillsessan har varit vaken mellan 2-6) och har bestämt mig för Emmaljungan. Jadå, det är "vändbart" handtag eller vad det nu heter. Det var en av fördelarna med Emmaljungan också, att om det blir t.ex. mkt snö i vinter så kan man ha de små hjulen bakåt. Kramelikram!

2007-10-13 @ 06:34:54
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0