Presentjakt.

Om en stund så ska jag och Saga bege oss mot Södermalm och Ringens köpcentrum, vi ska in på Bolagret och köpa en ny lampa till hallen. Vi ska även ut på presentjakt, pappa Kim fyller år på lördag. Har en liten aning om vad jag ska köpa & så måste han ju iallafall få en liten present av Saga. Jag älskar att leta efter den perfekta presenten/julklappen, tycker nästan att det är roligare att köpa än att få, men bara nästan.
Snart är det ju även dags att bege sig ut på julklappsjakt. I år längtar jag verkligen till julen, ser fram emot alla förberedelser så som att baka pepparkakor & lussebullar, koka knäck, pynta hemma (i år blir det ingen julgran, det finns verkligen ingen plats), hur mysigt är det inte med små tomtar lite här & var i lägenheten, en vacker adventsstjärna i fönstret? Ååh, så mysigt! Till första advent har vi som tradition att sätta upp stjärnan i fönstret i rummet och om jag hitar adventsstaken får den antagligen komma upp i köksfönstret. Tänkte i år även köpa några julstjärnor att ha i köksfönstret, förra året hade jag inga, var rädd att katten skulle smaka på dem & falla ihop död på golvet.. Julgran struntar vi i, det finns ingen plats, dessutom så ska vi ju vara hos pappa i Blackan och fira jul :)

image623


Hur gör ni hemma hos er?
Mycket eller lite pynt?
 När åker pyntet upp?
 Vart ska ni fira jul?
Firar ni med hela tjocka släkten? - Eller bara närmsta familjen?
Vad får absolut inte fattas på julbordet? - Vad kan ni vara utan på julbordet?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja det är jättekul!
Jaa våra vänner hade köpt massor med babykläder till deras 3-månaders son :D Är väl rätt långt till gekås ifrån er bara ;) Kram

2007-10-24 @ 13:18:30
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Mimmi

Förresten om du vill ha bort den lilla rubriken som syns på saga så kan du bara skriva "0px" =) Kram

2007-10-24 @ 13:19:33
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Anna

Mimmi: Ja, det förstår jag! Lite tur i oturen kanske att jag inte bor så nära, hade ju shoppat upp hela föräldrarpenningen, man blir lätt "blind" när saker kostar nästan ingenting, sen när man kommer till kassan blev det där ingentinget till en hel massa pengar. Kram

2007-10-24 @ 13:42:40
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Ahnna

Mitt svar blir så långt så jag svarar bara, Vi firar JUL!! Med alla det innebär men mina ungar får inte mycket julklappar. Jag är r5tt petig med att vissa dem att det är umgås som räknas inte paket/Ahnna

2007-10-24 @ 13:57:21
Postat av: Nathalie

Vi ska fira hos min mamma i år. Där är det inte så mycket till firande, vi har inga traditioner. God mat (inte julmat), en fika och så öppnar man julklapparna när man vill.
Vi kommer inte ha så mycket pynt pga katten och Vincent har förhoppningsvis lärt sig krypa tills dess! Gran blir det inte, men nästa år tänkte vi ha en. Dock inte riktig, men det finns så fina konstgjorda granar nu för tiden.
Pyntet kommer upp när det finns tid och ork, men oftast runt första advent.

2007-10-24 @ 13:59:35
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Ahnna: Kul att ni firar jul! :) Du har så rätt, paketen ska inte vara viktigast. Klart klapparna varit en stor del av julen, men allra viktigast är att få vara med dem man älskar & att alla är glada! :)
-
Nathalie: Jag hade tyckt det var tråkigt att inte ha några traditioner (sen behöver det inte vara värsta Svensson-julen) men i mitt julfirande ingår massa tradtioner. Nej, förstår att det är svårt att pynta med katt, våran katt var mkt intresserad av granen, men jag sprayade den med fy-spray & då lät han den vara!

2007-10-24 @ 14:21:36
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Moster Ida

Du glömde bort en sak mellan kims födelsedag och jul?! :(

2007-10-24 @ 15:22:23
Postat av: Sandra

Hm vi firar jul överallt, eller ha gjort det de senaste två åren. Först hos min mamma + familj sen kanske addes mamma med familj sen addes pappa + familj sen min pappa + familj.. Men i år vet vi inte, det är himla jobbigt att åka runt och speciellt nu med Alvin. Nästa år ska vi nog vara hemma om vi har större (hoppas) eller så är jag sugen på en stuga i sälen/året sen kan allas släkt bo där dom som vill..
Vi har inte plats för julgran men pynta ska vi, men jag är inte för så mycket färg och krims krams gillar mer sliver, vitt och lite rött såklart :-) älskar knäck.

2007-10-24 @ 16:00:20
URL: http://www.metrobloggen.se/sandraungmamma
Postat av: Josefin

Pyntet åker upp runt 1 december. Det är inte så jättemycket, men krans på dörren, julstjärnor och ljusstakar. Sedan förstås GRANEN som kläs den 23 december. Vi firar hemma hos oss och då kommer mina systrar + pojkvänner, min mamma + man, Dans mamma + man samt Irmas mamma. Hela familjen med andra ord!
På julbordet finns mycket vegetariskt eftersom många (tex jag) är vego. Men också mycket traditionellt, som skinka. Åååå jag älskar julen! Idag är det exakt 2 månader kvar - visste du det när du skrev?

2007-10-24 @ 18:44:10
URL: http://josefinbloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

Mosteri: Vadå?
-
Sandra: Det viktigaste av allt för mig under julen är att man inte ska stressa runt till alla, då firar jag hellre ett år hos mamma, ett år hos pappaoch ett år hos Kims släktingar. Jag gillar tema i pynt (som med allt annat också) inte för mkt olika stilar. Knäck är mums!:D
-
Josefin: Det får inte bli för mycket pynt, det är viktigt. Tänk att bo i Amerikat. OjOj.. Mys att alla kommer hem till er och att alla kommer! :) Det brukar ju alltid vara någon som fattas.
Ja, jag hörde det på radio, men det var faktiskt inte därför jag skrev om det.. Började inlägget med presentjakt inför Kims födelsedag och det slutade i en mindre jul-orgie. :D

2007-10-24 @ 22:34:38
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Ideri

Om jag inte minns helt fel så är det stockholms snyggaste som fyller 18 där i mellan ;) ungefär den 26e november! (inte för att jag har någon stenkoll)

2007-10-24 @ 22:39:33
Postat av: Anna

Ideri: Men, jag fyllde ju 18 för tre år sedan jag har dessutom födelsedag i mars.. Tokig du därsom minns så fel

2007-10-24 @ 23:06:50
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Fia

Jag älskar att julpynta! I år har vi dessutom mer plats för de, eftersom vi har en större lägenhet:) Brukar börja med adventsljusstakarna, sen blir det mer och mer vartefter. Eftersom vi sällan är hemma på jul brukar granen åka upp lite tidigare. Vi har delat på oss tidigare vid jul, våra föräldrar bor så långt ifrån varandra, så de är svårt att kombinera. denna jul är första som gifta så får väl se hur vi gör, men vi har ju inga barn än så...när man väl har de så får man väl fira varannan jul hos min resp hans föräldrar el nått. Eller så får alla börja komma till oss:D

2007-10-25 @ 08:18:18
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Anna

Fia: Dina jular låter väldigt lika mina! Har ni aldrig firat jul ihop? Som gifta måste ni ju nästan fira ihop, hihi. Nästa år när vi har större boende så får nog familjerna komma till oss istället. Åh, vad jag längtar!

2007-10-25 @ 09:39:47
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: ideri

hahaha tokamaja, menar ju MIG!

2007-10-26 @ 15:31:36
Postat av: Anna

Ideri: Vem är du främling? ;)

2007-10-26 @ 21:18:17
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0