Rest in peace little bird.

Idag har varit en konstig dag, men ack så underbar.

Saga vaknade vid fyra-tiden och var superpigg och lite gnällig, så det var bara att kliva upp, men då somnade Saga. Då var jag superpigg så jag passade på att baka muffins till Sagas 1-månaders"kalas", jag bakade muffins med vitchoklad, hasselnötter och hallon. De var verkligen supersmaskiga! Vid 6-tiden gick jag och la mig igen, passande nog så vaknade Saga så då fick Kim vara uppe med henne.
Det hände en mycket hemsk sak idag, jag satt och ammade och Kim sa att det var en fågel i vårat kök. Sure, tänkte jag, gick in och kollade och där låg en liten fågel (talgoxe tror jag det var) och röck på golvet. Vi fick panik alla tre (min syster My har varit här hos oss hela helgen, mys!) ingen av oss vågade ta upp den och slå ihjäl den. Till slut avslutade Kim den lilla fågelns liv. Stackarn...
Sedan satte jag och Kim igång med veckostädningen, det gick fort och smidigt när vi delade på sysslorna!
Vid 15-tiden så kom min pappa och My (som åkte hem vi 10-tiden imorse) för att "fira" Saga, hon fick en present, sängkläder till spjälsängen sen när den inföskaffas. Vi fikade och smaskade muffins, de blev kvar ända till kl. 19.

Tack för en mycket trevlig och mysig eftermiddag!



Lite bilder från idag:

 
Stackars lilla Birdie!
  
Visst blev det fint med fjärilarna som jag köpte i fredags?
  
My, morfar Björn och Saga
  
Mamma, nu får du sluta fota mig hela tiden...

Det viktigaste av allt: Saga skrattade idag för allra första gången.
Gissa vad jag gjorde då? Jo, jag började gråta..

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Stackars lilla Birdie ja! Jag skulle aldrig klara av att ta en liten fågels liv även om det vore det bästa. Då är det skönt att andra vågar!
Er dotter är verkligen hur söt som helst! En sådan sötnos vill jag också ha sen :) Namnet Saga passar dessutom utmärkt, bra val! :D Kraam

2007-10-07 @ 21:32:00
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Anna

Mimmi: Det tog emot oss alla, men för fågelns skull så.. Hade själv inte "vågat"/orkat tagit livet av Birdie!
Tack så mycket för berömmet om våran dotter! Klart du får en fint barn! :-)
Kram

2007-10-07 @ 21:36:01
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Malena

Aww så ni har också besök av fåglar...vi hade nån liten fågel i köket på visit när jag var gravid och en stor duva i vardagsrummet när Nicole bara var någon månad :P Våra mådde dock bra, den lilla lämnade oss en fin bajsklick på matbordet :O Hoppas allt är bra med er :D Kram

2007-10-08 @ 17:02:00
URL: http://nicolesjobeck.blogg.se
Postat av: Anna

Malena: Usch, det är ju bara äckligt. Vem vet vad de har för baciller? :P Allt är bra, själv?

2007-10-08 @ 17:15:31
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha jotack jag vet...som tur var kom det på ett papper som låg där, och som vi såklart slängde ^^ Annars vet jag inte vad jag gjort...dessinfektion från jobbet typ...en hel flaska :P Jodå det är bra här med...har dock börjat jobba igen och lillan går på dagis :)

2007-10-09 @ 18:20:37
Postat av: Emilia

Så himla söt dotter! Saga passade jättebra! Vill också ha en tjej (asså barn x'D) när ja blir typ 25. Lycka till! Kram

2007-10-11 @ 20:13:43
Postat av: Anna

Emilia: Tack så mycket, ja, hon är verkligen en liten Saga, i dubbelbemärkelse. 25 år är säkert en alldeles perfekt ålder tror jag. Kram

2007-10-11 @ 21:10:28
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0