2 nätter & 1 dag kvar tills vi får träffa vårat älskade barn!!

När Kim kom hem från jobbet idag och posten inte hade kommit så började han tjata om att jag skulle ringa till Södersjukhuset för att få reda på tiden för snittet. Så efter lite tjat så ringde jag och hon frågade om det var jag som var Anna ---, ja svarade jag,  och undrade hur hon kunde veta det. Hon hade precis tänkt att ringa mig och meddela att snittet skulle bli redan på fredag. Imorgon så ska vi på inskrivning och då får vi även information om tiden och lite annat som är bra att veta.



Här kommer lite fina bilder på våran katt som vi tyvärr har varit tvugna att lämna bort idag.

image314

 

 
image317


Kommentarer
Postat av: Nathalie

varför fick ni lämna bort den? pga bebis?

2007-09-06 @ 16:40:20
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Vi har flera olika anledningar till att vi valt att lämna bort katten.
Kim är allergisk mot pälsdjur+ en del annat, så vi tycker att det är onödigt att utsätta den lill* för sådana risker när den är nyfödd.
Jag har själv känt mig allergisk mot katten under gravidteten, men man kan bli extra känslig när man är gravid.
Katten har hos oss varit innekatt, men har fått vara ute hela sommaren på landet så därför känns det taskigt mot katten att tvinga honom att bli innekatt igen.
Katten blir fort rastlös när han måste vara inomhus, han "leker" väldigt hårt, attackerar fötter och när man rör sig under täcket så attackerar han direkt.
Det är några av anledningarna till att vi valt att ge bort honom, han kommer få det så bra hos sina nya ägare som kommer ha mer tid med honom. Kommer självklart sakna honom men jag har fått 2 fina år med honom och det är bättre än inga år alls! :)

2007-09-06 @ 17:14:53
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Vi valde att ha kvar vår katt och testa. i början var det strängt kattförbud i sovrummet, nu bara i spjälsängen. Det är så svårt det där med allergi och barn. Vissa säger att man ska utsätta barnen för pälsdjur för att förebygga, andra säger tvärtom.
Men jag förstår helt ert val, jag funderade mycket på det själv. Och om ni redan har allergi i familjen är det en annan sak

2007-09-06 @ 18:34:45
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Vi har också fundeerat fram & tillbaka, men iochmed att så många i min familj + att pappan är allergisk så känns det extremt dumt. Det finns ingenting som säger att vi inte kan skaffa katt senare. + Att det vore så himla taskigt att tvinga katten att bli innekatt efter att ha fått vara utomhus hela sommaren!

2007-09-06 @ 18:48:33
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: angelica

åh gud vilken söt :)

2007-09-07 @ 16:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0