Händelserikt veckoslut & lite historia.

I fredags så jag var jag och min vän Anna och hälsade på i våran gamla gymnasieskola (Vi gick på S:t Eriks gymnasium, möbel & inredningslinjen). Det var jättekul att träffa våran underbara klassföreståndare, Sven, världens bästa och mest omtänksamma lärare. Sven kämpade verkligen för mig, jag var grymt skoltrött i 2:an och 3:an, så jag hade mer frånvaro än närvaro i skolan. Jag blev t.o.m. utskriven (= utslängd) ur skolan, men då var Sven och rektorn så tillmötesgående så vi kom på den lösningen att jag fick praktisera de 8 sista månaderna i 3:an, jag praktiserade på en möbelrenoveringsfirma  3 dagar i veckan och sen så gick jag på lektioner 2 dagar i veckan. Detta resulterade i att jag gick ut med ganska dåliga betyg, men jag gick iallafall ut gymnasiet. Dagen då jag tog studenten har (tills Saga föddes) varit den absolut lyckligaste dagen i mitt liv...
Jag tror att Sven var väldigt rörd över att vi kom och hälsade på & för att han fick se att det gått så bra för mig och Anna, trots allt. Jag och Anna brukar påminna varandra om varför Sven var så "jävlig" och tjatig över att vi skulle skärpa oss med våran skolgång, men det var ju enbart för att han brydde sig om oss och för att han såg att vi hade kunnat få bra betyg, synd bara att jag insett det först nu..

Efter besöket i skolan så åkte jag och Saga till Farsta centrum för att kolla efter ett par nya stövlar till mig. Jag köpte ett par svarta stövlar i mocka, 499 :- från Nilson. Jag handlade även en jättefin brun klänning till Saga och matchande strumbyxor till klänningen. På H&M hittade jag en fin stickad halsduk, perfekt nu i höst. Jag passade även på att byta två av klänningarna jag köpte härom dagen på Gina tricot till en brun stickad klänning, jag tror att jag har mer använding av den än de två andra som kändes lite för mycket som nattlinnen. Jag och Victoria käkade middag i Farsta, sushi stod på menyn, det var verkligen gott, har längtat hela graviditeten efter sushi.
kvällen så var ju mina två bästa vänner här och vi hade tjejmys! Det var sååå länge sen och vi hade jättekul, vi skrattade flera gånger så tårarna sprutade.



 Anna och Saga i fredags.  Vickan och Saga på bb, 7/9.


Igår så var vi hemma hos mamma hela dagen, vi firade hennes födelsedag. Vi 16-tiden så kom några av mammas vänner över, men innan det så fick jag och Saga (som var vaken mellan 11.30-15.50) umgås med mina systrar och med mamma. När väl mammas vänner kom, då hade Saga somnat efter att ha varit vaken i 4,5 timme, typiskt!
I vilket fall som helst så fick Saga helt underbara presenter av mammas vänner, hon fick sina allra första leksaker (då räknas inte gossedjuren som hon fått tidigare) en skallra & en annan fin leksak. Saga fick även ett par byxor, en body, en mössa och ett par vantar av min gudmor Weronica och hennes lilla (?) dotter, Felicia. Jag och Kim fick en slant av Weronica. Av mammas arbetskamrater fick Saga en nappflaska, en napphållare och en napp. Kim fick en bok av dem, "Hemliga pappan" av Andreas Ekström.
Det allra roligaste med hela dagen igår var att Saga log flera gånger, jag vet inte om det är "för tidigt" att le ännu, men nå magknipsleende var det minsann inte.

 Mormors hundar är lite avundsjuka på Saga som snott deras matte ifrån dem.

  
 Saga tar en power-nap i moster Mys AIK-"klädda" säng, det känns nog mindre bra i pappa Kims hjärta, hans som är Hammarbyare sedan barnsben.

 Saga och hennes allra första leksaker.

 Nappflaska, napphållare och napp från Marimekko som hon fått av Marjo och Loa.

  
   Kläderna hon fick av Weronica och Felicia.

   Saga i sin alldeles för stooora mössa...


Idag så kommer Sagas gammelfarfar och hans sambo hit på fika kl. 12, det ska bli kul, länge sedan jag träffade farfar och Marianne och Saga har aldrig träffat dem.




Kolla in min och Kims lilla apunge!

image418



 
 




Suck, pust & stön! Det här inlägget tog sin lilla tid att skriva.
Det kan iochförsig även bero på att jag passat på att mysa med Saga emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det där med att hon log. Visst kan hon mycket väl ha lett utan att det var magknip! Dock är det så att när de är så små är det ofta så att de inte ler åt något speciellt, ja ett s.k svarsleende. För mig spelade det inte någon roll om det inte var som svar på något, man blir ju så lycklig ändå :)

2007-09-30 @ 08:53:45
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Nej, precis, hon ler ju inte för något speciellt, men hon har världens finaste leende, det är en sak som är säker.. Man smälter ju när man ser det där fiiiina leendet :)

2007-09-30 @ 09:03:14
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0