Jag har fortfarande inte packat den där jädrans BB-väskan... (37+6)

Lovade ju mig själv igår att jag skulle packa väskan, men väskan står där opackad idag med.. Jag som alltid brukar vara ute i så god tid med allt, när vi åkte till Finland som små så stod alltid min väska färdigpackad flera veckor innan vi skulle resa. Men nu, jag ids verkligen inte. Har en del att göra idag, tänkte städa av lägenheten, dammsuga&torka golv + städa toaletten. Min pappa och hans "E" kommer hit på middag vid 18-tiden. Idag bjuds det på Björneborgare med pommes och till efterrätt så blir det blåbärspaj med vaniljglass. Det var jättelänge sedan min pappa var här hemma och hälsade på, undra om det inte var i April han var här sist. Nu får vi ta och skärpa oss båda två, jag ränner ju hemma hos dem stup i kvarten och det är lika långt för dem att åka hit till Farsta som det är för mig att åka till Blackeberg. Nu senaste månaden har ju jag iochförsig varit ledig och därför har det varit smidigare för mig att åka till dem.

Hade ju tänkt att jag skulle hinna vila en stund innan jag måste sätta igång med allt, men jag tror inte att jag hinner...

Nu har posten kommit och jag fick inget brev från Sös, hoppas på att det kommer imorgon då, annars får jag ta och ringa dit. Tänk om jag får tid tills på fredag, det vore ju helt underbart..

Kommentarer
Postat av: Mummi

Vill du veta en hemlighet? Det gör inget om du inte har hunnit packa väskan, om du behöver nått så kan K leverera detta eller vi andra. Vi håller tummarna för fredag. Kramizar till lillOrvis!

2007-09-04 @ 15:40:13
Postat av: Anna

Mummi: Ja, men du om någon borde ju veta att jag vill ha allt på ett speciellt sett. :) Inget som någon annan tryckt ner i en Icakasse :P Kram

2007-09-04 @ 15:47:54
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Haha, jag var likadan! Jag var ute i så sjukt god tid med ALLT innan Vincent födsel, vi var helt klara med allt ca två månader innan bf (då hade jag skjutit fram deadlinen ;)). Men den där jävla förlossningsväskan... Det tog så lång tid innan jag orkade ta mig tid till det.

2007-09-04 @ 17:01:47
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie:
HaHa, samma här, allt är klart sedan länge. Vagnen har vi haft hemma sedan i mitten av sommaren, men jag vet inte vad det är som gör att jag inte packar den där väskan :P
Kram

2007-09-04 @ 17:29:00
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Nä, för mig blev det bara så.
Det var samma sak när vi fick tid till snittet. När vi kom hem och visste att det var två dagar kvar tills han var hos oss kunde jag ändå inte förmå mig att städa osv. Orken och viljan fanns bara inte. Sen när vi väl kom hem ångrade jag mig jättemycket. Visserligen var det inte så jättestökigt, men jag kände mig som en dålig mamma.

2007-09-04 @ 18:08:46
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Josefin

Det borde ju inte ta så lång tid. Men vet du, vi packade inte väskan i förväg, det mesta kunde man ju ändå inte lägga i förrän det var dags (som tandborste etc). Det enda vi hade lagt i "i förväg" var godis och kläder till A ("Lilla Grodan"-bodyn faktiskt, den åkte han hem i). Ni hinner säkert packa när det är dags, såååå bråttom brukar det ju inte vara ändå. Du har ju en lista att kolla på.
Vad spännande det är nu!
Stor kram och lycka till!

2007-09-04 @ 19:24:00
Postat av: Anna

Nathalie: Jag städar och har mig mest hela tiden, försöker att inte köpa hem för mkt matvaror heller, för man vet ju inte hur många dagar man måste ligga kvar på BB. Men den där väskan, jag vet inte vad det är som tar emot. :P
-
Josefin: Men jag har köpt så att vi ska ha nya tandborstar och sådant med oss, har faktiskt lagt ner det men inte så mkt mer :) Kläder till Orvis är nerpackade. Men om det sätter igång innan när man ska göra snitt så ska man åka in direkt så så jätte mkt tid har vi ju inte på oss. Kram

2007-09-04 @ 21:14:18
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: pappsen

Tack för en jättetrevlig kväll, smaskens Björneborgare och en fantastiskt god blåbärspaj. Hmmm, du har helt rätt vi har lika långt att åka, lovar att jag ska bättra mig (skäms lite). Håller tummarna att det efterlängtade brevet kommer idag.
"E" hälsar och tackar.
Va rädd om varandra.
P&K

2007-09-05 @ 09:08:30
Postat av: Anna

Pappsen:
Tack detsamma! Du behöver inte skämmas, jag bara konstaterade att det är lika långt för båda, men det gäller inte bara dig och "E" utan resten av familj och vänner också! :-) Ja, jag hoppas också att brevet kommer idag, annars tror jag minsann att jag ringer till Sös och kollar vad de säger ;-)
Puss och kram

2007-09-05 @ 10:48:26
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0