Nu är allt som jag hade uppskrivet på listan inhandlat.

Det här är det jag har kvar att handla tills Orvis kommer: (om det är någon läsare som kommer på något som kan vara nödvändigt att ha tills den lill* kommer, så tveka inte, hojta till, jag tar tacksamt emot alla tips)
- tvättlappar
- febertermometer
- bröstvårtsskydd (skydd till såriga bröstvårtor)
- amningskupor
- amnings BH (har köpt en men den var inte så jättebekväm)
- små handdukar
- nappflaska, jag väntar med nappflaska och ser om behovet att använda flaska uppstår.
- napp
- nässug
- Inotyol (till blöjutslag)
- blöjor
- plastad frotté
- badbalja
- filt


Efter läkarbesöket så träffade jag Josefin (som skriver merbarntankar.blogg.se) på Söder, vi gick och tog en fika och pratade massa om bäbisar (ibland känner jag att mina vänner blir lite trötta på mig som alltid pratar om förlossningar och bäbisar, så det var skönt att träffa någon annan som gillar att prata bäbis! Och så är det ju skönt att prata med någon som har råd och tips att ge!) och Orvis fick en jättesöt body av Josefin och hennes underbart söta son, Alvin. Fick även en kopia av hennes förlossningsfilm som jag tänkte se ikväll. Det lär ju spruta tårar åt alla håll, är så sjukt känslig tack vare alla hormoner som spökar.

image308
Pojken på bilden har inget samband med texten.



Ikväll så ska jag packa BB-väskan, hälften är packat, men läkaren idag berättade att när man har ett barn som ligger i sätesbjudning så startar ofta förlossningen för tidigt, det är en kroppslig instinkt som sätter igång förlossningen för tidigt och det är p.g.a. att det är lättare att föda ett barn som ligger i säte vaginalt om bäbisen är mindre. Så nu får jag väl ta mig i kragen och packa den där väskan!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att du och Josefin träffades!Jag skulle också vilja fika med er!=) (Men jag bor inte i Sthlm)Och söt body fick lilla Orvis också!Bra grejer du har fått med på listan!Inotyl är mkt bättre och mer effektivt än Bepanten som alla rekommenderar!Kramis!

2007-09-03 @ 21:27:07
URL: http://barnkarusellen.blogspot.com
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jättsöt body, vi har en likadan härhemma!

2007-09-03 @ 21:56:19
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Anna

Johanna: Det var verkligen jättetrevligt och Alvin var verkligen såå söt! :-) Vart bor du? Om du har vägarna förbi Sthlm så hör av dig så ser vi till att fixa lite fika åt dig med :) Ja, visst var bodyn fin? :) Inotyol är ju sååååååå drygt :P
Kram!
-
En Södertäljebos Liv II:
Ja, alla Lundmyrs bodys är ju såååå fina! :)

2007-09-03 @ 22:09:53
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Josefin

Anna och Johanna: Så fort Johanna tar sig till sthlm så fikar vi alla tre. Eller alla sex menar jag (orvar, alvin och alwa får vi ju inte glömma att ta med!)

2007-09-03 @ 22:40:38
Postat av: Anna

Josefin & Johanna: Ja, absolut! Så kul, ser redan fram emot det! :)

2007-09-03 @ 23:06:46
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0