Nu är vi äntligen hemma med våran underbara dotter.

Idag fyller Lillan tre dygn! Stora tjejen! Hon är världens finaste våran lilla dotter. Vi har inte kommit på något namn, vi velar just nu mellan Linnéa (Kims favorit) och Isabell (min favorit). Amningen har kommit igång, är så imponerad av Lillan som är såå duktig på att amma, hon sög med rätt sugteknink från början! :)

Det känns lite läskigt att vara hemma, man kan inte bara ringa på larmklockan så kommer det in en vänlig barnmorska och hjälper till. All personal på BB har varit helt fantastiska!

Uppdaterar mer, berättar lite om snittet och lägger in fler bilder på våran fina September Prinsessa senare, kanske ikväll eller imorgon, ska mysa med våra fina dotter nu! :)

Tack för alla fina kommentarer, blev verkligen rörd av alla fina ord ni skrivit!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Välkomna hem! jag minns att jag också tycke det var lite läskigt att komma hem, man kände liksom "klarar vi verkligen det här själva?" Men det gör ni såklart. Vad roligt att det blev en flicka som du önskade dig! Ha det så skönt och lugnt ni kan nu och ta hand om varandra i den nya lilla familjen. Kram!

2007-09-10 @ 18:06:23
Postat av: Anna

Josefin: Tack så mycket, känns skönt att vara hemma men som sagt lite jobbigt också. Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra :) Ja, helt underbart att det blev en liten tös. Vi får ta och ses snart så du får se den lilla! :) kram

2007-09-10 @ 18:58:09
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jag grät hela första kvällen hemma, och sa att vi aldrig borde åkt hem. Vincent kräktes ner ALLT, alla hans kläder, två täcken, tre kuddar osv osv osv. Dessutom betedde han sig "konstigt". Men andra kvällen kändes allt mycket bättre.
Hm, jag kände rent spontant att jag ville "rösta" på Linnéa, ett namn jag alltid velat döpa en dotter till. Men ju mer jag tänker på Isabell, desto mer "rätt" tycker jag att det låter. Det passar henne, enligt mig :)
Grattis och välkommen hem!

2007-09-10 @ 19:16:15
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Sofie

Välkomna hem, hon är jättefin eran lilla tjej!
Som Josefin säger tyckte jag också att allt var jätteläskigt när man kom hem och man kände sig alltid mer sårbar/ledsen/omtumlad under nätterna än dagarna.
Var inte rädd heller när 3dagarsgråten kommer(drabbar 100% av alla nya mammor), den går över!!

2007-09-10 @ 19:19:28
URL: http://storaochsmatankar.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jaaa, jag vill gärna träffa lilla tjejen! Men vi väntar tills ni har kommit tillrätta och hon inte är så infektionskänslig och så.
Jag tycker om både Linnéa och Isabell! kram

2007-09-10 @ 19:31:45
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Vad skönt att amningen fungerar!! Duktig tjej som sög rätt från början :-)

2007-09-10 @ 19:40:11
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Anna

Nathalie: Jobbigt när första kvällen är jobbigt, hitills så har våran kväll varit perfekt. Lillan var vaken en lång stund och det var jättemysigt!Jag har sagt ända sedan jag var liten att får jag en dotter ska hon heta Linnéa, men
nu är jag inte alls lika säker..
-
Josefin: Jadå, vi väntar ett tag, vill ju att Lillan ska lära känna mig innan jag ska "tvinga" på henne massa nya "vänner". Kram
-
Sofie:
Jag går runt och smågrinar för allt så jag kanske slipper tredagarsgråten ;)
Skönt att höra att det är fler som känner som jag, att första kvällen/natten är lite läskig.
-
En Södertäljebos Liv II: Ja, det är verkligen skönt! Har varit ganska så orolig att amningen inte ska funka, och så funkar det så bra från första början! :)

2007-09-10 @ 21:22:33
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: stolt morfar

Jag är med i Kims lag och håller på Linnéa :-)

2007-09-11 @ 07:52:24
Postat av: Linnea

GRATTIS!! Och lycka till med allt! =D

2007-09-15 @ 18:06:18
URL: http://myranz.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Linnea: Tack så mycket! :)

2007-09-15 @ 22:32:34
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0