Å, vilken underbar dag!

Kl. 8.20 vaknade jag, av att solen sken in i mitt sovrum. Finns det något bättre sätt att vakna på? Jag kände, redan innan jag klev ur sängen, att det skulle bli en bra dag! Efter en stund vaknade Saga, hon låg då och snackade med sig själv, sötboll!
Nu står Saga i sin hoppgunga och hoppar för fullt. Hon tycker den är så himla skojig, strax ska hon få en portion gröt. Jag ska göra mig iordning, sen åker vi in till Södermalm, idag vill jag tillbringa hela dagen utomhus. Jag ska gå runt, runt, runt på Söder. Det är så härligt att se alla människor som står mot husväggar och lapar sol. Vi svenskar behöver oss en riktigt stor dos med sol!

225084-1028
225084-1027
225084-1026


Igår fick Saga äppel&päron puré till gröten, det var en riktig hit. Hon har krånglat lite med grötandet, hon har varit sjuk (kräkts och haft diarré), så jag vet inte om det är p.g.a. det som hon inte velat äta, eller om det varit för att jag tog bort katrinplommonpurén från gröten eller om det var något annat som inte passade lilla fröken S. Igår åt hon iallafall en stooooor portion gröt. Imorgon börjar vi på nytt med palsternackasmakisar.

Vid 14-tiden ska jag och Saga träffa min bästa vän, Victoria. VI ska shoppa lite (pappas sambo fyller år imorgon och min syster My blir 16 år på torsdag) efter det blir det säkert en fika och massa skvaller, hihi..

Hoppas ni läsare får en riktigt härlig dag & att ni hinner ta er ut i det fina vädret iallafall en liten stund.

Kram från oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0