Bloggen går på sparlåga...

..Har inte direkt så mycket att skriva om, samtidigt som det händer saker med Saga varje dag. Men jag vet inte hur detaljerad jag ska vara? Hur kul kan det vara att höra "Ja, nu äter Saga 3 tsk potatis, duktigt va?". :)

I fredags lämnade jag in vagnen på lagning, bromsen på ena hjulet funkade inte riktigt. Jag fick även vagnen servad. Under tiden de lagade vagnen gick vi runt på Babyland och testade nya grejer, så som en hoppgunga som Saga älskade den både blinkade & lät, en riktig höjdare. Saga fick agera testkanin, vi provade de fulaste mössorna (som min pappa tyckte var coola) på Saga. Har tyvärr ingen bild på det, min syster har det på sin mobil, ska försöka få henne att skicka dem till mig så jag kan lägga upp dem här. Saga fick även testa att sitta i sittvagn, åååh, så liten hon kändes...
Fredagkvällen tillbringades hos min käre far & hans familj. Vi käkade godis, såg på tv & snackade, så himla mysigt! Jag älskar min stooora släkt, vi har så kul & mysigt ihop. :)
På lördagsmorgonen när Saga vaknade vid 7.30 så gick jag in och väckte pappa så att han fick ta Saga (hans idé) = jag fick sovmorgon till kl. 10.45. Riktigt skönt!!! Sedan var det dags att åka till Täby, där jag och min syster Ida skulle vara barnvakt åt Tindra och Theo (våra kusiner) det gick hur bra som helst, de är så snälla och väluppfostrade!
Egentligen skulle vi ha åkt hem på söndagen, men båda två ville passa på att umgås med hela familjen så vi blev kvar båda två.
Igår så fick vi skjuts in till stan, så jag promenerade från Odenplan och Drottninggatan ner (passade på att shoppa två tunikor/klänningar som var nersatta 50%, hur skönt är det inte med leggnings och en tunika?) genom Gamla stan, hela Götgatan bort till Ringen och in på Bolagret, där köpte jag en ny lampskärm, men insåg sen när jag kom hem att jag måste köpa en ny "anordning" att hänga den i. Himla mysigt att promenera inne i stan för en gångs skull, få se lite folk. Saga sov som en stock.

Nu äter Saga en hel liten potatis till middag och i lördags fick hon lite mosad banan, det var en riktig höjdare. Imorgon ska vi börja med gröt på kvällen.

225084-977
225084-976
225084-978
Bilder från den 8/2.
225084-979
225084-980
225084-981
Mums med potatis! (bilder från igår)
225084-982
Nu när Saga vuxit en del på längden så har hon blivit smalare och det resulterade i att hon äntligen fått tag på fötterna.. Det har varit på gång ett bra tag nu.
 (bild från igår)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här och i bilddagboken. Det betyder inte att jag inte läser/tittar, eller inte tycker om er :) Jag har bara blivit världssämst på det, hos alla.
Men iaf, skönt att få vagnen servad. De är allt som bilar ;) Ska ha nya däck osv...
Vincent har aldrig gillat mosad banan, konstigt nog. Fast nu var det ett tag sen vi testade, kanske borde prova igen :)

2008-02-12 @ 12:28:51
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Anna

Så söt gungan är! Blir helt in love =) kram på er!

2008-02-12 @ 15:01:40
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: Jag känner detsamma faktiskt, haha, blivit jättekass på att kommentera hos de flesta bloggarna faktiskt.. Tycker absolut ni borde prova, varför inte ge honom en bit som han kan sitta och snaska på istället för mosad?
-
Anna: Du är inte ensam kan jag lova, hihi. Kram!

2008-02-12 @ 23:09:08
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Ahnna

Jag jobbar på att bli som Saga. Bli smalare så jag når tårna, när jag strechar efter tränningen.*ler* Ha en dag alla hjärtans dag!! /Ahnna

2008-02-13 @ 11:56:12
Postat av: Anna

Ahnna: Då önskar vi dig lycka till. :) -fniss-

2008-02-13 @ 14:21:38
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0