Mammas älskling 5 månader.

Dagen började med ett stoooort fint tandlöst leende från min älskade lilla dotter, varje morgon ler och jollrar hon som en liten tok. Känns precis som att hon tar igen de timmarna hon varit ifrån mig på natten. Vi ligger och myser en stund, sedan får Saga ligga i sitt gym och lufta rumpan en stund. Jag äter lite frukost, sedan får Saga frukost. Vid 10-tiden går vi ut på promenad, vid 11 har vi tid hos BVC, återigen är det en ny sköterska som tar hand om oss. Hon var finsk, lät som ett mumintroll + att hon pratade på baby-språk med Saga, jag blev riktigt irriterad på det, finns det något fjantigare? Usch!
 Saga vägde 7250 gram och var 65. cm lång. Hon ligger nu liiiite över kurvan på vikten och precis på kurvan vad gäller längd och huvudomfång. Hon grät en skvätt när hon fick sprutan. Stackars lilla tösabit, det gör ont i mitt hjärta när jag ser henne så ledsen.
 Efter bvc-besöket åkte vi till Västerhaninge för att träffa Camilla och Nicole + 2 andra mammor med barn, vi gick på Öppna förskolan, där var vi med på babyrytmiken, vi sjöng sånger och trummade på trummor. Sedan fikade vi, de bjöd på semlor, jag åt årets första semla och den var både utan grädde och mandelmassa. Eller ja, jag har ätit ett lock på en semla tidigare iår.
Vi var hemma vig 15.30, då började jag koka lite potatis till Saga, idag fick hon äta två teskedar potatis, idag gick det bättre, men det var nog inte särskilt mycket potatis som nådde magsäcken ändå. Efter maten och lite lek fick Saga bada, hon badade i närmare 30 min, min lilla guldfisk.. Vid 18-tiden läste vi saga för första gången, Saga fick en fin box med flertalet av de kändaste sagorna i julklapp av sin morfar, 4 stycken av dem läste vi idag Törnrosa, Rapunzel, Den fula ankungen och Skönheten och Odjuret. Sedan somnade hon, förhoppningsvis sover hon för natten nu.

Grattis älskade Saga på din 5-månaders dag, de bästa 5 månaderna i mitt liv har jag fått tillbringa med dig!
Du är min kärlek, mitt allt. Tack för att du finns och förgyller mina dagar med ditt underbara skratt.

225084-972
Hmm, om jag puttar på med handen kanske lite utav maten hamnar i magen? :)

225084-973
Vi två. <3

225084-974
Oooops, jag fastnade nog?!...

225084-975
Saga försöker fånga strålen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis Saga! Potatis är ganska gott när man väl vant sig;)

2008-02-07 @ 20:20:59
Postat av: Ahnna

Sagor är jätte bra!! Bra att fira 5månsdagen med det. Jag har alltid läst för Abbe och de får ett bra ordförråd(sa jag att jag läser till förskollärare, så jag kan skriva massor om detta). Kram till er/Ahnna

2008-02-07 @ 20:49:01
Postat av: Mummi

Grattis på 5 månadersdagen mummis älskling och Saga kan vara stolt över att hon har världens bästa mamma!

2008-02-07 @ 20:53:01
Postat av: josefin

Grattis stora söta Saga!! Nu är hon nästan lika gammal som Alvin var när du träffade honom första gången och Saga låg i magen. Vad fort det går!
Vi får ta och ses snart, Saga ska få tillbaka sina leksaker som säkert kan bli roliga för henne snart. Kram!

2008-02-07 @ 22:05:41
Postat av: F

Grattis Saga!

2008-02-07 @ 22:28:02
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Anna

Tack för alla gratulationer! :)
-
Ahnna: Ja, vi passade på att fira lite med en liten sagostund.
-
Josefin: HiHi, säger till när vi vill ha tillbaka leksakerna, behöver dem ju iaf inte förens hon kan sitta! Vore kul att ses! Kram

2008-02-07 @ 23:39:18
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Tess

Vilka härliga bilder och grattispå 5 månaders dagen :)

2008-02-08 @ 18:47:30
URL: http://tessigirl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0