Gnällfia.

I snart två veckors tid har inte Saga alls varit sig själv, hon är mer kinkig, vill inte ligga för sig själv, äter dock bra, men nattningen har blivit ett problem. Tidigare kunde jag bara lägga Saga i sängen, bädda in henne lite, lägga snuttefilten över ögonen och dra igång speldosan så somnade hon. Visst, oftast somnar hon på direkten även nu, men hon "vaknar" efter kanske 30 minuter och bara gallskriker/gråter tills hon får nappen. Jag vet inte riktigt vad detta beror på, om det är för att hon vaknar av att nappen ramlar ur munnen eller om hon drömmer, för hon verkar faktiskt rädd och stressad när hon "vaknar" (varför jag använder situationstecken är för att hon är inte direkt vaken heller, utan mest bara rädd och ledsen) oftast går det över när hon får nappen. En natt la jag över henne i min säng och då sov hon som en stock. Inatt sov hon jättebra, somnade vid 17-tiden, åt vid 20-tiden, sov fram till 23.30, åt ca. 50 ml, sov sedan fram till 6.30 åt då en slurk till, sedan gick vi upp vid 9. Hur skönt är inte det? Jag var helt säker på att våran dag skulle bli alldeles underbar och mysig, men hon har inte gjort annat än att kinka. Vad jag än har gjort har hon ändå kinkat.. Hon är iochförsig lite trög i magen, bajsar endast en gång per dygn. Oftast är hon kinkig fram tills hon bajsat. Köpte rapsolja igår så får väl börja ge henne det en gång per dag för det ska få igång magen på de små.. Nu vilar hon en stund och jag ska fortsätta städa, började städa förra gången hon vilade, men hann inte så långt..

225084-947
225084-946
225084-944
225084-941
225084-943
225084-942
225084-945

225084-948
Detta är vad jag kallar
K Ä R L E K
Du är mitt allt Saga, jag älskar dig för evigt.
Släpper aldrig taget om dig, du underbara lilla människa!

Kommentarer
Postat av: veronica

hej gumman.....

när systers bebis va lika gammal som saga e nu så läste ja i en bok om bebisar och deras utväckling

och då stog de i 4 månaders ålder drömmer dom extremt mycke och har mycket dom upptäcker dom börjar få en annan blick på vad som händer.....om ja inte misminner mej så när dom är ca 4 månader så ser dom på samma sätt som vi gör......

kan va därför hon e kinkig... och inte kan sova om nätterna.....

2008-01-22 @ 21:54:04
Postat av: Anna

Vad ljuvlig den sista bilden är!! Älskar såna bilder =) kramar!

2008-01-23 @ 12:49:41
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: Anna

Veronica: Jo, det är antagligen anledningen till varför hon skriker i sömnen. Men trots att det finns en anledning känns det förjävligt.:(
Kram.
-
Anna: Tack! Kram

2008-01-23 @ 22:41:25
URL: http://ivantanstider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0