Hoppas, hoppas, hoppas..

..verkligen inte att Saga får för sig att vända på dygnet.

Saga som alltid somnar någon gång mellan 18.30 & 19.30 somnade för ca. 20 minuter sedan, jag är alldeles chockad. Hoppas verkligen inte att hon får för sig att vända på dygnet nu eller något.. Hon är en riktig liten sömntuta i vanliga fall, somnar som sagt någon gång efter 18, sedan äter hon var fjärde timma ungefär, någon gång mellan 8 & 10 går vi upp. Hur skönt är inte det liksom? :)

Besöket hos frisören idag gick suveränt, jag hade tänkt att hålla Saga vaken när vi skulle åka till Odenplan (ca. 25 min) men Saga slocknade innan vi kommit ut från porten. Jag såg framför mig hur hon skulle vara vaken och lite halvkinkig hela tiden när jag klippte mig, men som tur var skulle ju min kära syster komma och "passa" Saga ifall hon skulle bli kinkig. Men Ida hade glömt att hon skulle hjälpa mig så hon hade åkt direkt hem efter sin praktik, är inte det typsikt när jag för en gångs skull ber om hjälp? Hade inte mage att be henne om att komma in iallafall, jag vet ju att hon gick upp grymt tidigt imorse.. Jaja, det funkade fint, Saga sov tills min faster skulle börja platta håret. Nu har jag suuuuuperkort hår i nacken, det är sååååå snyggt, ska försöka få hjälp med att ta kort på frillan under helgen.

Jag hade tänkt att bara åka hem efter frissan, har ju varit iväg en hel del senaste tiden, så jag hade tänkt dammsuga och fixa lite hemma. Maria (min faster, som alltså även är min frisör) frågade om vi inte hade lust att följa med henne hem & käka lite middag ihop med henne och barnen. Det gjorde vi mer än gärna. Maria bjöd på pannkakor gjorda på dinkelmjöl, hur goda och mättande som helst.

- Saga är för övrigt inne i en fas, hon sover ganska mycket, när hon är vaken så vill hon inte alls ligga för sig själv, vill underhållas mest hela tiden. Förhoppningsvis är det övergående, det har hållit på 1,5-2 veckor.
Hon "pratar" mer och mer för varje dag, hon har kommit på hur man skriker utan att vara arg/ledsen också. Jag ska försöka spela in hur hon låter, men så fort kameran (som jag spelar in med) åker fram blir hon tyst och lite "blyg". Älskade lilla tokfia.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sådär både var och är Vincent, fast inte blyg för kameran. Han blir bara tyst för den är mer spännande :D

2008-01-18 @ 10:29:27
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: F

Spännande med nya frisyren, ser fram emot bilder sen:)Jag borde också klipa mig, men de får vänta. Jag trivs också super bra i kort!Kram

2008-01-18 @ 10:38:44
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Anna

Nathalie: HiHi, de är märkliga våra barn :)
-
F: Kort är snyggt, praktiskt & lättskött. Kram

2008-01-18 @ 20:44:10
URL: http://ivantanstider.blogg.se
Postat av: Tess

Du måste fixa bilder på nya frisyren, jag tycker det ser frächt ut när det är kort. Skulle vilja ha men är aldeles för feg.

2008-01-19 @ 16:41:33
URL: http://tessigirl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0