Magsjuka LIGHT?

Natten mellan söndag och måndag så kräktes lilla Saga ner mig, sig och heeeela farmors säng, dessutom gjorde hon det 2 ggr. Under måndagen kaskadkräktes hon en gång till. Min plan var att åka hem under måndagen då jag skulle träffat en gammal bekant, Carro, under måndagen och på tisdag skulle vi träffa Tessan och lille Liam. Men, men, det ville sig inte riktigt som jag hade planerat det. Farmor ville inte vi skulle åka hem eftersom Saga var "sjuk" hon kräktes "bara" och åt dåligt under måndagen, men tisdag var hon frisk och kry igen, DÅ blev jag sjuk och kräktes som en gris hela kvällen. Tack vare det har jag världens träningsvärk, så håll nu era tummar att jag fått lite sjyssta muskler på ryggen, haha! Natten till igår sov jag 21.00-11, men man känner sig inte utvilad när man sover så länge för att man är sjuk. Farmor var gullig och tog Saga även natten till idag, Saga sov mellan 22.30 och 4.30!!! Jag sov mellan 23-8 UTAN avbrott, gissa om jag är utvilad.

Nu är vi friska och mår bra, snart är det helg igen, det ska bli mysigt. För mig känns det som det är måndag idag.. HiHi...

På bara en vecka har Saga utvecklats väldigt mycket, hon greppar saker bättre, hon sträcker sig efter saker, glasögon är det bästa som finns! Hon pratar konstant och gör "pruttljud" med munnen, hon skrattar som aldrig förr! Hon försöker sätta sig när hon halvligger mot en kudde, sätter man henne upp sitter hon själv i 10-20 sek. Hon dregglar så man måste ha "haklapp" på henne hela tiden. Igår fick hon smaka vatten för första gången, hon förstod inte alls vad som hände, jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig! :)

225084-956
Tindra och Saga fredags-myser framför TÄVÄN som Tindra säger.
225084-957
Theo lirar gura, lilla söta musikanten!
225084-959
Saga gillar sin Bumbo
225084-958
Tokiga unge, ser ut som en bandit i sin scarf!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fett cool i scarf :D

2008-01-31 @ 20:57:50
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Josefin

Å era stackare som varit magsjuka! Det är inte alls kul (förutom för de sjyssta ryggmusklerna då rå...)
Skönt att du fick vila ordentligt också när du var sjuk! Och duktiga Saga som redan kan sitta! kram

2008-01-31 @ 22:16:13
Postat av: F

Usch va trist att ni båda har varit sjuka!skönt att ni mår bättre nu iallafall!Kramar

2008-02-01 @ 08:23:17
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Helena

Nej, du slog huvudet på spiken. När det gör så jäkla ont är typ det sista man vill göra att börja kladda med citron och grejor, annars har jag ingenting emot huskurer:)
Hoppas att ni har repat er från sjukdom och annat.
Tänkte höra med dig om den där badstolen som man kunde sätta i baljan, var den dyr?
Ha en trevlig forsättning i ruskvädret.:)

2008-02-02 @ 18:52:27
URL: http://hellywesterlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0